2024/04/20 | ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ | 12:39
اخبار ویژه
تبلیغات

سلامت صفری در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر:

ضرورت خروج از مدیریت مصلحتی و ملاحظه کاری در شورا

ضرورت خروج از مدیریت مصلحتی و ملاحظه کاری در شورا

سخنگوی شورای شهر اردبیل: از اعضای محترم شورای شهر درخواست بازنگری در نحوه مدیریت کمیسیون ها و جلسات را دارم که بایستی در سال جدید جلسات شورای شهر در قالب ساختار شرح وظایف، برنامه های مصوب و با تدوین زمانبندی پیش رود. به گزارش روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز؛ سلامت صفری عضو هیئت […]

سخنگوی شورای شهر اردبیل: از اعضای محترم شورای شهر درخواست بازنگری در نحوه مدیریت کمیسیون ها و جلسات را دارم که بایستی در سال جدید جلسات شورای شهر در قالب ساختار شرح وظایف، برنامه های مصوب و با تدوین زمانبندی پیش رود.

به گزارش روزگار پرس به نقل از تایماز نیوز؛ سلامت صفری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اردبیل در ۶۷ امین جلسه رسمی شورا در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک عید سعید فطر و سالروز تأسیس سپاه و روز ارتش جمهوری اسلامی گفت، گشوده شدن دروازه آشتی و صلح و دوستی با کشورهای منطقه که باعث تقویت جبهه مقاومت و سبد قدرت منطقه ای کشورمان می شود جای بسی خوشحالی دارد که این موضوع را نیز به ملت شریف ایران تبریک می گویم.

وی همچنین با اشاره به حضور رسمی و آغاز فعالیت دکتر ابراهیم علیپور به عنوان عضو جدید شورای اسلامی شهر ، گفت: برای دکتر علیپور آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم این حضور مایه خیر و برکت برای شهرمان باشد.

سخنگوی شورای شهر به منابع مدیریت در شورا اشاره کرد و گفت: قانون شورا ، تذکرات مراجع نظارتی و امنیتی، قضایی و بازرسی کل، نظر متخصصین و مسئولین فرادست، پیشنهادات مردمی، لوایح و طرحها و نامه های وارده منابع ما در مدیریت شورا می باشند ولی متأسفانه ۹۰ درصد فقط لوایح و نامه ها را در موضوعات کمیسیون ها و جلسات می بینیم که این یعنی به نوعی درجا زدن و روزمرگی و مدیریت مصلحتی و ملاحظه کاری است و باید از این وضعیت خارج شویم.

در نحوه برگزاری جلسات و کمیسیون‌های شورا بازنگری شود

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اردبیل بیان کرد: از اعضای محترم شورای شهر درخواست بازنگری در نحوه مدیریت کمیسیون ها و جلسات را دارم که بایستی در سال جدید جلسات شورای شهر در قالب ساختار شرح وظایف، برنامه های مصوب و با تدوین زمانبندی پیش رود.

وی تشریح کرد: نباید منتظر ورود نامه ها و لوایح باشیم، موارد مطرح شده زیر میتواند در سرفصل و موضوعات جلسات باشد. بطور مثال قرار بر این است طرح تفصیلی شهر به اتمام برسد که تاکنون‌ نرسیده، در گذشته شاهد دریافت گزارش ماهانه، سه ماهه و ۶ ماهه از مجموعه شهرداری بودیم که درحال حاضر این گزارشگیری ها فراموش شده و از درصد انجام مصوبات و مکاتبات صورت گرفته اطلاعات دقیقی در دست نداریم.

سلامت صفری همچنین گفت: ضروری است مراحل اجرایی و تکمیلی پروژه های نیمه تمام زمانبندی شود. برای نمونه احداث ورزشگاه، نمایشگاه گل و گیاه، بازگشایی خیابان سید صدرالدین، احداث پارک میراشرف، بهسازی ۱۰۱ کوچه خاکی، خروجی محله شهریار، تعریض پل داروپخش، طرح ساماندهی ورودی جاده مغان، تعریض موتور آب پناه آباد، بازگشایی معابر، بین دو تا ده سال نیمه تمام مانده اند.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه بسیاری از این پروژه ها بیش از ده سال است که نیمه‌کاره مانده اند؛ افزود: هرچند در دو سال اخیر کارها و اقدامات خوبی انجام شده ولی کارها به مرحله اتمام نرسیده از شهردار محترم درخواست دارم زمانبندی اتمام پروژه های نیمه تمام موجود کل شهر را مشخص و مراحل اجرایی و اتمام را با زمانبندی در دستور کار قرار دهند.

صفری سخنگوی شورای شهر اردبیل عنوان کرد: خروجی مرکز مطالعات و پژوهش، وضعیت و مشکلات حسابرسی در شهرداری، ارسال جواب اقناعی نامه های مراجع محترم نظارتی، سیاستگذاری برنامه های نشاط اجتماعی و برنامه های بانوان، برنامه ها و تمهید مقدمات ۲۰۲۳ و میهمانان خارجی عضو اکو، کمپ های خانوادگی مسافری و تهیه طرح ساماندهی میدان وحدت، بایستی با تقویم زمانبندی مشخص پیگیری شود و پیشرفت کاری و نتیجه شفاف به شورا اعلام گردد.

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای شهر اردبیل همچنین تصریح کرد: نتیجه ساماندهی ورودی ها و رودخانه های داخل شهر، پلهای آقاباقر وحافظ، طرح جامع مقابله با بحران و نزولات آسمانی، تهیه نقشه و طرح جانمایی زباله دانها و تنوع انها، ساماندهی و بازنگری مسیرهای تاکسی ها و اتوبوس ها، ارائه خدمات هوشمند شهری، پیگیری تحویل شهرک های بلاتکلیف، وضعیت پرداختی شرکت های حجمی خدماتی کارگران و پیمانکاران، انتخاب گونه های نهال همساز با آب و هوای اردبیل، وضعیت کارگران شهرداری و شرکت های خدماتی، کمک به هیئت های مذهبی، ورزشی و قهرمانی مساجد، خرید های متمرکز تجهیزات پارک ها و ماشین آلات سنگین و سبک خدماتی و مسافربری ، ایجاد پایگاه خبری واحد شورا و شهرداری، تحقق شعار سال، وضعیت قراردادها و بحث حقوقی، نامگذاری معابر، و تسهیل عبور و مرور، زیباسازی شهری، بازسازی تابلوهای شهدا در معابر و خیابانها و استقلال سازمان‌های شهرداری نیز میتواند از جمله موضوعات بحث در کمیسیون ها باشند و ما نباید فقط منتظر دریافت لوایح و نامه های متفرقه باشیم و باید موضوعات کمیسیون ها را خودمان از این موارد انتخاب کنیم.

سلامت صفری در انتها متذکر شد: فرصت فصل کاری در اردبیل محدود است و برای انجام پروژه ها بایستی تقویم کاری زمانبندی داشته باشیم و برخی ناهماهنگی های موجود بین شورا و شهرداری را از بین ببریم.

سلامت صفری بیان کرد: نظارت ها و پیگیری‌ها و تقویم زمان بندی نگذاریم جایگاه نظارتی شورا به جایگاه صحبت‌ها، سرزنشها، تنش‌ها و نصیحتهای کم اثر آخر سال تبدیل می شود.

/انتهای پیام