مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: برنامه ریزی شده تا به منظور حمایت از جوانان، سالن های ورزشی سطح استان به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گیرد و آن‌ها بتوانند مراسمات عقد و ازدواج شان را در این سالن ها برگزار کنند.

شهاب شهبازی امروز(شنبه ۲۷ اسفندماه) در جمع رسانه های دیداری و شنیداری با بیان اینکه خبرنگاران سنگرسازان بی سنگر هستند، اظهار داشت: نقش بی بدیل رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست و خبرنگاران طلایه داران عرصه فرهنگ و دانایی می باشند.

۱۰۷ پروژه ورزشی در حال اجراست

وی با اشاره به اینکه رسانه ها به عنوان نمایندگان واقعی افکار عمومی، نقش بسزایی در بهبود عملکردها دارند، افزود: در سطح استان ایلام هم اکنون ۱۰۷ پروژه ورزشی روباز و سرپوشیده با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه سرانه ورزشی در کشور یک و یک دهم مترمربع است، بیان داشت: سرانه ورزشی استان ایلام ۹۶ صدم مترمربع است و در تلاش هستیم که آن را ارتقاء دهیم.

سازماندهی ۳۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار

شهبازی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای ورزشی در سطح استان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: در سطح استان ایلام ۳۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته وجود دارد که در عرصه های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران استان در سال‌جاری ۱۹۵ مدال کشوری، ۲۴ مدال بین‌المللی، پنج مدال جهانی، ۹ مدال آسیایی اعم از طلا، نقره و برنز، تصاحب کرده اند، خاطر نشان ساخت: ۳۲ نفر از بانوان ایلامی به تیم های ملی دعوت شده اند که ۱۸ نفر از آنها بعنوان فیکس در تیم‌های ملی حضور دارند.

فعالیت ۹۴ گروه مردم نهاد و هفت مرکز تخصصی ازدواج در ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴ همایش پیاده روی خانوادگی در استان برگزار شده است، اضافه کرد: در سطح استان ایلام ۹۴ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان فعالیت دارند.

شهاب شهبازی با بیان اینکه هفت مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان ایلام فعال است، تصریح کرد: این مراکز به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ای خود را به مردم ارائه می دهند.

سالن های ورزشی بصورت رایگان در اختیار جوانان قرار می گیرند

وی اشاره به اینکه در تلاش هستیم که این مراکز تخصصی مشاوره در حوزه ازدواج و خانواده را افزایش دهیم، ادامه داد: در راستای توجه به امور جوانان، راه اندازی خانه های جوان در سطح شهرستان های استان در دستور کار قرار دارد و انشاءالله خانه جوانان شهرستان چرداول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه توجه به جوانان و تسهیل در زمینه ازدواج آنان، جزء برنامه های ورزش و جوانان است، تأکید کرد: برنامه ریزی شده تا به منظور حمایت از جوانان، سالن های ورزشی سطح استان به صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گیرد و آن‌ها بتوانند مراسمات عقد و ازدواج شان را در این سالن ها برگزار کنند.