مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:در سال جاری هیچ واحد تولیدی در سطح استان تعطیل نشده است

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: صنعت استان روی تکمیل ظرفیت تولید و احیای صنایع تعطیل شده منعکس بوده و ۳۶ طرح به چرخه تولید بازگشته و ۲۴ واحد تولیدی ظرفیت تولیدی انها افزایش یافته است.

وی گفت:طی ۲ سال گذشته اولویت در حوزه سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن اقداماتی چون حفظ و نگهداشت واحدهای تولیدی و صنعتی موجود بوده تا شاهد تعطیلی آنها نباشیم.

محمد رحیمی افزود: پیامد نشست‌های مختلف ستاد تسهیل استان احیای ۳۶ واحد تولیدی بود و استان در این خصوص رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

در بخش واحدهایی که پایین‌تر از ظرفیت خود فعالیت می‌کردند نیز ۲۲ واحد تولیدی افزایش ظرفیت داشته‌اند.

تلاش ما این است هرچه زودتر پروژه‌های در دست اجرا را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، زیرا این پروژه‌ها تبدیل به ارزش افزوده، اشتغالزایی و تولید خواهند شد.

هم اکنون ۸۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه گذاری در سطح استان در دست اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها نقطه امیدبخشی در تولید رخ خواهد داد.

برای پروژه ان‌. جی. ال دهلران ۵۴۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تعریف شده است، پروژه پتروشیمی دهلران هم یکی دیگر از پروژه‌های مهم است که با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت و اعتبار مصوب ۵۰۰ میلیون دلاری در حال اجراست.

در پروژه ان. جی. ال دهلران یک هزار نفر و در پتروشیمی دهلران نیز یک هزار نفر اشتغالزایی انجام شده است.

مشکلات مربوط به زمین و معافیت پتروشیمی هلیلان برطرف شده و امسال برای این پروژه ۱۲۵ میلیون یورو اعتبار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

پروژه فولاد ایوان تولید کننده شمش، نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، این‌ واحد صنعتی یکی از پروژه‌های بزرگ در دست اجرای استان است که با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلار بهره‌برداری می‌شود.