🔹مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از انعقاد تفاهم نامه همکاری هیئت های تجاری کشور عراق با فعالان اقتصادی استان ایلام خبر داد.

🔹”رضا محمدرحیمی” از اعضای تیم اقتصادی همراه استاندار ایلام در سفر دو روزه به کشور عراق بیان کرد: نشست ها و جلسات متعددی در راستای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور عراق افزایش مراودات اقتصادی و توسعه صادرات و همچنین تصمیمات مناسبی برای حضور موثر هیئت های تجاری در استان ایلام اتخاذ شد.

🔹مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به نیازمندی های فعلی کشور عراق در حوزه صنعت اضافه کرد: در گذشته تجار و بازرگانان کشور عراق به دنبال خرید محصولات نهایی بودند اما هم اکنون بخشی از تقاضای فعالان اقتصادی این کشور به سمت توسعه صنایع، تهیه ماشین آلات صنعتی در زمینه تولید خوراک دام و طیور، صنایع غذایی و…، جهت گیری شده است. وی افزود: در چنین شرایطی فرصت مناسبی پیش روی تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی در داخل کشور قرار گرفته و لازم است شرکت های تولیدی ساخت ماشین آلات صنعتی با هوشمندی سهم خود را در این بازار نوپا به دست آورند.

🔹مهندس محمدرحیمی خاطر نشان کرد: با ابتکار استاندار ایلام مقرر گردید برای اول بار و به منظور معرفی ظرفیت های اقتصادی در حوزه های مختلف، دهه فجر امسال نمایشگاه توانمندی های استان در محل کنسولگری ایران در شهر کربلا برگزار می شود.