مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری بیش از چهار هزار بازرسی و نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

مهناز همتی با اشاره به ضرورت و افزایش بازرسی و نظارت بر مراکز تولیدی و عرضه کالا در استان اظهار داشت: چهار هزار و ۴۲۱ فقره نمونه‌برداری و بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه تحت پوشش استان انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد سه هزار و ۷۳۹ فقره بازرسی و ۶۸۲ فقره نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان و همچنین ۷۹ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی و ۲۳۵ فقره بازرسی فنی آسانسور توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و خاطرنشان ساخت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

همتی تصریح کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.