معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت اظهار داشت: هرگونه مماشات و چشم پوشی در برخورد با متخلفین برای خود مزموم و عدم رعایت حقوق مردم خط قرمز خود می دانیم.

“مهدی کاکاخانی” گفت: طی نه ماهه امسال تعداد ۴۷ هزار و ۸۵۳ مورد بازرسی و ۳۹۴ گشت مشترک صورت گرفته که برای تعداد ۲۰۷۲ مورد تخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. وی گفت: در طی نه ماهه امسال متخلفین ۵۷۱ میلیارد ریال جریمه شدند.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان ایلام افزود: در طی مدت یاد شده تلفن ۱۲۴ بالغ بر ۵ هزار و ۸۵۴ بار به صدا در آمده که به صورت صددرصدی به همه تماس ها رسیدگی و اقدامات لازم صورت گرفته است. وی گفت: براساس استخراج تحلیل های روزانه عملکرد سامانه پاسخگویی ۱۲۴، رتبه اول ادارات استانی سراسر کشور در شاخص سرعت رسیدگی به شکایات، متعلق به اداره کل صمت استان ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: تیم های بازرسی و نظارت علاوه بر حضور میدانی و تشدید نظارت ها، فرایند تامین، توزیع و عرضه کالاهای مورد نیاز در بازار را از طریق سامانه‌ها مورد پایش قرار می دهند.

مهدی کاکاخانی تاکید کرد: تکریم همه مراجعین با هر خاستگاه، طبقه و جایگاه اجتماعی، سیاسی و..، جزء منشور سازمانی و وظیفه اخلاقی و حرفه‌ای خود می دانیم اما رعایت ادب و احترام به معنای چشم پوشی، تبعیض و یا هرگونه ملاحظه کاری ندانسته و با متخلفین برابر قانون و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ رسانه استان از همکاران رسانه‌ای انتظار دارم چتر نظارتی خود را بیش از گذشته گسترش داده و با معرفی سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به عنوان پل ارتباطی مطمئن و تشویق مردم به ارائه گزارش تخلفات، فضای هرگونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و … برای افراد فرصت طلب ناامن کنند.