پایگاه خبری “روزگار پرس”- سخنگوی انجمن سینماداران با اعلام زمان تعطیلی سینماها همزمان با اربعین بیان کرد که فروش روزهای اخیر سینماها با رونقی بیشتری از زمان شیوع کرونا همراه بوده و اکران با دو فیلم جدید، پیش‌بینی روزهای بهتری را داریم.

محمدرضا صابری بیان کرد: به مناسبت تعطیلی اربعین در روز دوشنبه، پنجم مهرماه سالن‌های سینمایی در سراسر کشور از ساعت ۱۸ عصر روز یکشنبه چهارم مهر تعطیل می‌شوند. این تعطیلی روز دوشنبه به طور کامل ادامه دارد و فعالیت سینماها از صبح سه‌شنبه از سر گرفته خواهد شد.

او افزود: خوشبختانه روز به روز بر تعداد مخاطبان سینماها افزوده می‌شود و پنجشنبه و جمعه هفته‌ای که گذشت، یکی از بهترین روزهای سینما پس از کرونا بود. مردم تقریباً در حال مطلع شدن از دایر بودن سینماها هستند، چون بزرگترین مشکل ما در این مدت این بود که مردم از باز بودن سینما اطلاع نداشتند به طوری که تقریبا از هر ۱۰۰ تماس تلفنی بیش از ۹۰ مورد این سوال را می‌پرسیدند که آیا سینما باز است یا خیر.

وی یاداور شد:‌ این در حالی است که اطلاع‌رسانی تاثیر زیادی دارد و مثلاً در روز ملی سینمادر همان حدی که اطلاع رسانی درباره نیم‌بها بودن بلیت فیلم‌ها انجام شد، ما شاهد ثبت پرفروش‌ترین روز سینما بعد از شیوع کرونا بودیم که اصلا قابل قیاس باید روزهای آخر هفته یا سه‌شنبه‌ها (نیم بها) نبود و سالن‌ها تا ۵۰ درصد ظرفیت یعنی آنچه الان مجاز به پذیرش مخاطب هستیم پر شدند.

صابری پیش‌بینی کرد که با اکران دو فیلم جدید در آینده‌ای نزدیک رونق گیشه سینماها بیشتر شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی به زودی در سینماها اکران شوند.