تهران- خبرگزاری “روزگار”- مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال گفت: شاید روزی به پرسپولیس بروم چرا که من هوادار نیستم و هر جا توپ و زمین فوتبال باشد شاید روزی به آنجا بروم.

به گزارش خبرگزاری “روزگار”، شیخ دیاباته با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در قطر قرارداد جدیدم را امضا کردم. از همه ایرانیان و هواداران استقلال و مردمی که با من مهربان بودند و از من حمایت کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: خیلی دلم برای تهران و اکباتان تنگ شده چرا که با افراد خوبی در ارتباط بودم. دلتنگ ورزشگاه آزادی هم هستم.

مهاجم سابق استقلال در مورد دلایل جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان اضافه کرد: داستان جدایی من از استقلال طولانی است. زمانی که به ایران آمدم قراردادم به مدت دو فصل بود و تا پایان قراردادم ماندم. در پایان هم پس از اتمام قرارداد مجبور بودم که بروم. برای همین ایران را ترک کردم.

وی گفت: اگر پیشنهادی بود به خاطر هواداران آن را می‌پذیرفتم. آنها فوق‌العاده بودند و تا انتها از من حمایت کردند. بدون هواداران نمی‌توانم در مورد استقلال صحبت کنم. آنها فوق‌العاده هستند. امیدوارم مدیران باشگاه استقلال را به باشگاه ساختارمندی تبدیل کنند تا هواداران را خوشحال کنند.

وی ادامه داد: باید افرادی در باشگاه باشند که به هواداران فکر کنند و استقلال را دوست داشته باشند. هواداران هر روز از تیم حمایت می‌کنند و در این شرایط اگر افرادی باشند که استقلال را دوست نداشته باشند باشگاه به مشکل می‌خورد. باشگاه باید به دست کسانی اداره شود که به فکر هواداران باشند.

دیاباته گفت: از تمام مربیانی که در استقلال با آنها کار کردم تشکر می‌کنم و برای همه آنها احترام قائل هستم. استراماچونی باعث شد من به ایران بیایم. او برای من مانند پدر است.

وی در مورد نقش مربی در اینکه دست استقلال چند سال است از جام دور مانده، گفت: برای اینکه قضاوت کنیم یک مربی خوب یا بد است باید به نتایج او نگاه کرد. من بازیکن هستم و برای همه مربیان احترام قائل هستم. هر مربی را با نتایجش می‌توان قضاوت کرد. استراماچونی فوق‌العاده است. مجیدی هم همینطور او مانند برادر من بود. حتی محمود فکری با وجود اینکه زمانی با او مشکل داشتم اما زمانی که بیشتر با او آشنا شدم فهمیدم او قلب مهربانی دارد.

وی تاکید کرد: یادتان نرود. من ایرانی هم هستم. بازیکنان باشگاه استقلال هم خوب بودند و واقعا دلم برای آنها تنگ شده است. برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به درخشش مهدی قایدی در ترکیب تیم شباب‌الاهلی امارات اضافه کرد: برای قایدی خوشحالم که او می‌درخشد. این نشان می‌دهد ما تیم خوبی در استقلال داشتیم. باشگاه نیز باید یک سری موارد را مدیریت می‌کرد. این برای من افتخار است که چنین بازیکنی اینچنین بدرخشد.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل استقلال چه بود که این تیم نتوانسته قهرمان شود گفت: من گفتم به تمام مربیان احترام می‌گذارم اما مربی زمانی خوب است که تیم برنده می‌شود. نگاه کنید ببینید چه مربیانی نتیجه نگرفتند و میتوانید بگویید آنها نفرات خوبی نبودند. مربی را با نتایجش می‌شود سنجید. من برای همه مربیانم احترام قائل هستم.

وی افزود: بازیکنان ایرانی قوی هستند. بازیکنان استقلال، پرسپولیس، تراکتور سپاهان و حتی فولاد. واقعا لیگ ایران را دوست داشتم.

وی در مورد بازگشتش به ایران گفت: اگر بیایم ایران فقط برای اینکه شما را ببینم و سلام بگویم. اگر تیم خوبی باشد که رفتار خوبی کند چرا که نه. وقتی پیشنهاد داشتم چرا بگویم نه.

دیاباته در پاسخ به این پرسش که آیا اگر پیشنهادی از پرسپولیس داشته باشد آن را قبول می‌کنند یا خیر اضافه کرد: نمی‌توانم بگویم نه. من علیه پرسپولیس موضعی ندارم. من هوادار نیستم و بازیکن فوتبالم. هر جا توپ و زمین فوتبال باشد من می‌توانم حضور داشته باشم.

وی اضافه کرد: وقتی به ایران رسیدم اولین چیزی که من را تحت تاثیر قرار داد فوتبال دوستان بودند نه تنها هواداران استقلال. بلکه تراکتور. روز بازی با تراکتور که ورزشگاه از ساعت‌ها قبل پر بود را نمی‌توانم فراموش کنم.

مهاجم تیم فوتبال الغرافه قطر در پاسخ به این پرسش که آیا جایزه کفش طلا که مربوط به آقای گلی او در نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بورد را دریافت کرد یا خیر گفت : واقعا بخواهم بگویم هنوز کفش طلا را نگرفتم و این موضوع قلبم را به درد آورد. چیزی که من را اذیت می‌کند این است که هیچ کس در استقلال و مدیران به سمت من نیامدند و بگویند که شیخ تو لایق جایزه هستی. هواداران جنگیدند تا من جایزه‌ام را بگیرم. هواداران از جانب من جنگیدند و من نمی‌خواستم بگویم که چقدر غمگین هستم. آن کفش طلا متعلق به من بود. ارسال نکنید. من می‌آیم ایران و خودم آن را می‌گیرم.