خبرگزاری “روزگار”- رییس اورژانس کشور از ٢٠ هزار تماس روزانه با اورژانس خبر داد و گفت: از این تعداد تماس ١٠ درصد مزاحمان تلفنی هستند.

دکتر پیمان صابریان، درباره تعداد تماس‌های روزانه با اورژانس و مزاحمت‌های تلفنی اظهار کرد: روزانه حدود ١٨ تا ٢٠ هزار تماس با اورژانس گرفته می شود که از تعداد کل تماس‌ها حدود ٣٠ تا ۵٠ درصد مرتبط با ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه از تعداد کل تماس‌ها حدود ۵۰۰۰ تماس منجر به انجام مأموریت می‌شود، گفت: از ۵۰۰۰ تماس حدود ٨٠٠ تا ٩٠٠ مأموریت موجب انتقال افراد به بیمارستان می شود و این تعداد کل مأموریت ها است.

صابریان در خصوص تعداد مزاحمان تلفنی اورژانس نیز اظهار کرد: حدود ١٠ تا ٢٠ درصد تماس ها معمولا مزاحمان تلفنی هستند که اکثرا افراد ثابتی هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این افراد واقعا بیماری دارند و به همین دلیل نمی‌توان نسبت به تماس آن‌ها بی توجه بود. در بسیاری موارد هم که تماس گرفته شده این مزاحمان واقعا نیاز به کمک داشتند.

صابریان گفت: مزاحمت هایی که برای اورژانس ایجاد می شود متفاوت است، بعضی آدرس اشتباه می دهند، و برخی هم توهین می‌کنند و ناسزا می‌گویند.

وی ادامه داد: ما درباره یه سری از مزاحمت‌ها می‌دانیم که فرد مزاحم است، اما این افراد اکثرا بیمار هستند و برای همین نمی‌توان برایشان آمبولانس نفرستاد، یعنی اورژانس یکسری مأموریت دارد که هم می داند مزاحمت است و هم مجبور است آمبولانس را اعزام کند.

صابریان افزود: طی سال های گذشته مریضی داشتیم که سال ها مزاحم اورژانس بود. این پسر جوان در اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست داد؛ اما روزانه ٧٠ تا ٨٠ بار با اورژانس تماس می گرفت.