مشهد پایگاه خبری روزگار -مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: برای مشهد که شهری شهید پرور است نیاز است کد های QR روی تابلوهای معابر شهری نصب شود تا شهروندان ضمن آشنایی با زندگی نامه و فعالیت های شهدا بدانند، چرا نام این شهیدان بزرگوار بر روی این خیابان گذاشته شده است.

حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، فرا رسیدن وفات حضرت ام‌البنین(س) را تسلیت و ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد، فضای عمومی مشهد مقدس است،  شهری که در طول سال بیش از ۲۵ میلیون زائر وارد این شهر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: مهمترین مشخصه این شهر وجود پربرکت بارگاه امام رضا(ع) است، باید به موضوع ایثار و شهادت در این شهر توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: حرکت خوبی در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا توسط تیم جدید شورای شهر انجام و رویکرد حوزه ایثار و شهادت در این شهر تقویت شده است که لازم است، از همکاران این مجموعه قدردانی کنم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: این سئوال شاید برای بسیاری از نوجوانان پیش می‌آید که شهیدان کاوه، صیاد شیرازی، مفتح، هاشمی نژاد، فکوری و …. چه کسانی بودند و چه کار ویژه‌ای انجام دادند که اسامی آنها بر روی خیابان‌ها نامگذاری شده است، ضروری است روی تندیس‌ها و تایلوی معابر سطح شهر کدهای QR که حامل زندگی‌نامه، تصاویر و فعالیت‌های شهدا است، نصب شود.

وی افزود: خوشبختانه اعضای شورای شهر رویکرد انقلابی دارند، در همین راستا انتظار است، سطح شهر با تصاویر شهدا فضا سازی شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: از اعضای شورای شهر انتظار داریم که تمامی فعالیت‌ها فرهنگی شهرداری با رویکرد حوزه ایثار و شهادت انجام شود، تا نام و یاد شهدا در جامعه زنده و آرمان شهیدان به نسل جوانان انتقال داده شود.

در این مراسم از مادر شهیدان «سعید و ناصر روشن روان» و همسر شهید «علی اصغر روشن روان» و مادر شهیدان «حمید رضا و محمد رضا خلیلی» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.