این کاهش قدرت خرید اما تنها مختص اقلام خوراکی نیست. پوشاک هم از این قافله عقب نمانده است و حتی اجناس ایرانی که برای خرید آن‌ها تبلیغات زیادی شده هم قیمت‌های نجومی دارند. بسیاری از خریداران از افزایش سه برابری پوشاک سخن می‌گویند و قیمت لباس کودکان نیز با افزایش سرسام‌آوری مواجه شده و همچنان هم ادامه دارد. به‌ویژه اینکه در شب عید تقاضا برای خرید لباس کودک بیشتر می‌شود.

گرانی‌های اخیر باعث شده است که پوشاک هم از سبد خانوار پر بکشد. ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان این که پوشاک در سبد خانوار جزو مایحتاج ضروری نیست و مایحتاج ضروری شامل انواع خوراکی و مواد غذایی است، گفت: فروش پوشاک در بازارهای مختلف در پایان سال به‌ویژه در اسفندماه بر اساس رصد میدانی نسبت به دو سال قبل حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است. او با اشاره به اقبال ۳۰ درصدی مردم برای خرید پوشاک در روزهای پایانی سال افزود: تقاضای مردم برای خرید پوشاک به شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر بوده است. رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم برای پوشاک عنوان کرد: توانمندی و قدرت خرید مردم کاهش یافته به‌گونه‌ای که در سال گذشته ۹۰ درصد کالاهای پوشاک تولید و عرضه شده در فروشگاه‌ها روی دست تولیدکنندگان ماند.
رئیس اتحادیه پوشاک تهران: فروش پوشاک در بازارهای مختلف در پایان سال به‌ویژه در اسفندماه بر اساس رصد میدانی نسبت به دو سال قبل حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است