ایمان گودرزی: اسماعیل حلالی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس و مربی‌ که سال‌ها در تیم‌های پایه پرسپولیس و یکی دو تیم دست اولی مربیگری کرده در رابطه با شرایط تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم ملی نگاه خاصی دارد. حلالی جدا از اظهارنظر در رابطه با مربی تیم ملی در رابطه با شرایط اخیر پرسپولیس و دلایل افت این تیم نظراتش را مطرح می‌سازد و بر این نکته تأکید می‌کند که حضور دستیاران خارجی هیچ کمکی به یحیی و پرسپولیس نداشته است.

چرا پرسپولیس بر خلاف بازی‌های قبلی‌اش مقابل سپاهان در بازی برگشتش خیلی ضعیف ظاهر شد؟

تیم پرسپولیس در این فصل نوسان زیادی داشته است، مسأله‌ای که برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود اصلاً جالب و قابل قبول نیست، تیمی که سال‌ها قهرمان ایران شده نباید این اندازه نوسان داشته باشد و یک روز در عرش باشد و یک روز دیگر در فرش و به لحاظ فنی هم بالا و پایین زیادی داشته باشد.

اما در مورد بازیکنان پرسپولیس که گفته می‌شد جدا از بازیکنان اصلی از نیمکت قوی هم برخوردار است قابل قبول نیست!

نه من چنین اعتقادی ندارم و نظرم بر این است که همه بازیکنان پرسپولیس در یک سطح نیستند و تیم اصلی با تیم نیمکت‌نشین‌اش تفاوت نسبتاً زیادی دارد، از این رو تیم ما هارمونی خوبی ندارد و بازیکنان هم به نوعی مکمل خوبی برای هم نیستند و در یک کلمه تلورانس خوبی در بین بازیکنان پرسپولیس وجود ندارد.

اما در این بین وظیفه کادر فنی حتماً ‌این بوده که بازیکنان را از لحاظ سطح به هم نزدیک سازد؟

بازیکنان خوبی داشتیم اما به هر حال وقتی بازیکنان خوب احیا شوند بازیکن افت می‌کند. نمونه این بازیکنان عبدی است، بازیکنی که تقریباً به شکل کامل از مدار خارج شده و من نمی‌دانم در این بین چه اتفاقی افتاده است و چرا بازیکنی که مثلاً نمره‌اش ۱۶ بود حالا نمره‌اش ۸ است یا مثلاً چرا سیامک بعد از چند ماه به آمادگی خوبی نرسیده است و در این بین نقش کمک مربی چیست و زمانی که ما مربی خارجی آورده‌ایم که با دلار و یورو به آنها حقوق می‌دهیم باید از آنها نهایت بهره را ببریم و به جای به‌به و چه‌چه کردن از آنها کاری ببینیم که برای تیم واقعاً مفید باشند. این تمام مسأله‌ای نبود که می‌خواستم بگویم و در واقع به این موضوع هم اشاره داشته باشم که فصل قبل تیم پرسپولیس در هر بازی موقعیت‌های زیادی می‌ساخت اما امسال واقعاً در خلق موقعیت هم مشکل داریم. من با کسی خصومت ندارم اما حرفم این است زمانی که ما مربی خارجی می‌آوریم باید از آنها بهره بگیریم.

هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمی‌شود اگر...

با توجه به هفت بازی که برای پرسپولیس باقی مانده چقدر شانس قهرمانی با توجه به فاصله امتیازی‌اش با سپاهان برای تیم سوم فعلی جدول قائل هستید؟

من بیشتر از اینکه حریفان پرسپولیس را بسنجم قدرت خودمان را در نظر می‌گیرم و معتقدم اگر تیم خوبی باشیم و پر قدرت ظاهر شویم، هیچ‌کدام از آن تیم‌ها حریف ما نمی‌شوند و بازیکنان ما طوری باید با قدرت بازی کنند که انگار تازه لیگ را شروع کرده‌اند.
ما در جدول شانس قهرمانی داریم و کار برای پرسپولیس تمام نشده است به شرط اینکه پر قدرت ظاهر شویم و مانند ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی‌مان با سپاهان نباشیم. ایراد دیگری که داشتیم به این مسأله بازمی‌گشت که تیم سپاهان را خوب آنالیز نکرده بودیم و این وظیفه آنالیزورها و دستیاران خارجی سرمربی بود که حریف را آنالیز کنند که اصلاً به این مهم نپرداخته بودند تا متأسفانه بازی سال را به سپاهان ببازیم.

گل گهر حریف پرسپولیس در جام حذفی شد

به نظرم قرعه خوبی است. گل‌گهر کمی راحت‌تر از فولاد است و فولاد تیم چغرتری نسبت به گل گهر، هر چند الان تیم فولاد نسبت به تیم جواد نکونام که بسته بازی می‌کرد تا حدودی بازتر بازی می‌کند. در هر حال فکر می‌کنم جدا از تمام نشدن شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ، پرسپولیس در جام حذفی هم شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

در رابطه با انتخاب سرمربی تیم ملی و دستیارانش چه نظری دارید؟

امیر قلعه‌نویی در جمع مربیان داخلی جزو بهترین‌ها بود که انتخاب شد. در بین مربیان ایرانی، یحیی و امیر قلعه‌نویی واقعاً لایق حضور در تیم ملی بودند که در نهایت امیر قلعه‌نویی انتخاب شد اما در این بین من صحبت‌هایی در مورد دستیار سرمربی تیم ملی دارم و معتقدم بهتر است که مربی ایرانی به عنوان دستیار مربی ایرانی انتخاب شود و اگر قرار بر این است که مربی خارجی هم به عنوان دستیار سر مربی انتخاب شود بهتر است که هم از امیر قلعه‌نویی و هم از فوتبال ما شناخت کافی داشته باشد.

یکی از بحث‌های مطرح در تیم ملی به بحث حرف‌شنوی بازیکنان لژیونر از سرمربی تیم ملی بازمی‌گردد. در این رابطه شما چه نظری دارید؟

واقعیت این است که شاید به مهدی طارمی از لحاظ فنی کمک خاصی نرسد اما در تیم ملی همه چیز به مدیریت سرمربی بازمی‌گردد که قطعاً امیر قلعه‌نویی از اتوریته و کاریزمای واقعی برخوردار است و مشکلی از این بابت به وجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸۲۵۸