ایمان گودرزی: نشریه آ اس در گزارشی مدعی شده تحقیقات دادستانی اسپانیا نشان داده که خوزه ماریا انریکز نگریرا، در زمانی که نایب رئیس کمیته داوران بوده رشوه هایی از بارسلونا دریافت کرده است. این ادعا توسط کادنا سر و آ اس تایید شده و تحقیقا ادامه خواهد داشت.

خوزه ماریا انریکز نگریرا (بارسلونا، ۶ سپتامبر ۱۹۴۵) به مدت ۱۳ فصل در دسته اول (۱۹۷۷-۱۹۹۲) داوری کرد. زمانی که او بازنشسته شد، به مدیریت کالج داوران کاتالونیا ادامه داد و سپس تا می ۲۰۱۸ به عنوان نایب رئیس کمیته فنی داوران دست راست ویکتوریا سانچز آرمینیو بود. طبق تحقیقات اولیه دادستانی او در این سمت به مدت سه سال (۲۰۱۶، ۱۷ و ۱۸) که از طریق یک شرکت واسطه در سه فصل مبلغ ۱.۳۹۲.۶۸۰ یورو از سمت بارسلونا دریافتی داشته است. دادگاه در حال تکمیل تحقیقات برای این سناریو بسیار مه آلود است.

با توجه به تحقیقات مشخص شده که شرکت واسطه در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۵۳۲،۷۲۸،۰۲ یورو، در سال ۲۰۱۷ ۵۴۱،۷۵۲ یورو و در سال ۲۰۱۸، ۳۱۸،۲۰۰ یورو دریافتی داشته است.

در حال حاضر، آلبرت سولر، مدیر سابق ورزش حرفه ای باشگاه، و اسکار گراو، مدیر عامل سابق این نهاد، در این پرونده شهادت داده اند. بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، با وجود پرداخت ها، هیچ سندی مبنی بر وجود رابطه تجاری با این شرکت ارائه نشده است.

۲۵۸ ۲۵۸