بعد از برتری روحیه آور مقابل تراکتور درجام حذفی بارقه‌های امید بسیاری در این تیم ایجاد شد اما دیری نپایید(کمتر از یک هفته) که با شکست دوباره درلیگ برتر مقابل سپاهان همه امیدها تبدیل به یاس شد.
استقلال حالا با رقیب سنتی‌اش ۸ امتیاز اختلاف دارد و ازمعجزات است که آبی‌ها با این سیاق درادامه لیگ قادر به جبران امتیازات باشند؛ آن هم درمواجهه با تیمی که در روزهای نداری و فقدان مردان کلیدی‌اش درخط حمله نیز به پیروزی می‌رسد و امتیاز می‌گیرد.
آبی‌ها اما درست درنقطه مقابل پرسپولیس قرار گرفته‌اند وبا اینکه تمام ابزار خود را دراختیار دارند اما یکی بعد از دیگری امتیازات را از کف می‌دهند و اکنون درجایگاه چهارمی قرار دارند که شاید حتی منجر به از دست رفتن سهمیه آسیایی بشود.
دراستقلال علاوه برفرصت سوزی‌های متعدد درصحنه لیگ با پدیده‌های دیگری نیز مواجه‌ایم. استقلال مردانی را روی نیمکت خود دارد که از نظرروانی آماده مربیگری دراین باشگاه نیستند و با تنش آفرینی‌های بی دلیل درجریان بازی‌های لیگ بهانه را دست داوران می‌دهند تا تصمیمات سختگیرانه‌ای علیه این تیم اتخاذ کنند.
درواقع آنچه بیشترباعث شده داوران با استقلال ملاطفت نداشته باشند همین نیمکت پرتنش و معترض است که ازهمان هفته‌های آغازین لیگ شروع به فریاد زدن سرداور می‌کنند واجازه نمی‌دهد گروه داوری با آرامش به ماموریت خود بپردازند.
درعین حال نیز سیاست گذاری باشگاه استقلال درمقابل این وضعیت نیز اشتباه بوده و مدیران به جای کاستن از اعتراضات بی دلیل مربیان، خود نیز اقدامات گسترده‌ای را درراستای اعتراض به داوران و فدراسیون فوتبال انجام می‌دهند وبا صدور بیانیه‌های متعدد علیه داوران فضا را بیش از حد متشنج و به سود حریفان پیش می‌رانند.
استراتژی غلط در میدان بازی و بیرون از میدان بازی سبب شده استقلال دردورترین فاصله ممکن به جام قهرمانی قرار بگیرد و امیدهای اندکی برای تصاحب دوباره جام داشته باشد.
ابتدای فصل وقتی مصطفی آجورلو از ریکاردو ساپینتو رونمایی کرد، سرمربی استقلال وعده تصاحب چهار جام قهرمانی را داد اما حالا مرد پرتغالی دروضعیتی است که شاید حتی نتواند بعد از قهرمانی درسوپرجام، صاحب جام دیگری شود وبا یک جام به کار خود خاتمه دهد.
اوضاع به حدی پیچیده است که حتی شاید ساپینتو به سبب تکرار ناکامی‌ها به آخر فصل نیز نرسد، هرچند که برکناری او برای مدیران این باشگاه اقدامی به لحاظ مالی بسیار دشوار و حتی ناشدنی است و پیش بینی می‌شود استقلال با همین کادر فنی ناچار به طی طریق تا انتهای فصل باشد.
دراین میان برخی نیز براین باورند که اگر تغییرات مدیریتی درمیانه‌های راه اتفاق نمی‌افتاد مجموعه استقلال با هماهنگی بیشتری به حرکت ادامه می‌داد اما دایره این ناموزنی وسیع‌تر از این‌ها است و به سطحی رسیده که حتی نسبت به مسئولیت پذیری بازیکنان درقبال ساپینتو ومجموعه تیم نیز شک و تردیدهای بسیاری شکل گرفته است.

۲۵۷ ۲۵۱