سپهر ستاری: صحبت‌های علی فتح‌الله‌زاده در برنامه فوتبال برتر سوالات زیادی را در خصوص اتفاقات باشگاه استقلال در یک سال اخیر به وجود آورد. او در گفت و گوی اخیر خود پرده از هزینه‌های نجومی مدیریت قبلی برداشت و همین موضوع باعث شد انتقادات زیادی از نحوه مدیریت مصطفی آجرلو شود. محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال یکی از کسانی که به فتح‌الله‌زاده بابت این صحبت‌ها حق می‌دهد و از نحوه هزینه منابع مالی در فصل گذشته ناراضی است. او اعتقاد دارد هزینه‌های انجام شده توسط مدیریت قبلی منصفانه نبود و این موضوع کار را برای مدیریت فعلی سخت کرده است.

نوری در گفت و گو با روزگار پرس در خصوص حواشی مدیریتی استقلال و هم‌چنین شرایط ریکاردو ساپینتو صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

نظر شما در مورد مصاحبه اخیر آقای فتح الله زاده و حرف هایی که بر علیه آقای آجرلو زدند چیست؟

ببینید صحبت ها بر علیه نبوده است. من اعتقاد دارم یک سری مشکلاتی در دوره مدیریت آقای آجرلو بوده است، این همه پول خرج شده و ما می بینیم استقلال مشکلات زیادی داد، این ها وام گرفتند و خیلی بریز و بپاش شد. ببینید چه قدر از لحاظ مالی به آقای فتح الله زاده فشار آمده است که مجبور شدند وام بگیرند و توانستند یک سری بدهی ها را پرداخت کنند. این روند روندی است که وقتی جلو می رود کسانی که بدهی به بار می آورند، مثل بدهی استراماچونی، باید کس دیگری بدهیشان را پرداخت کند. این خیلی بد است، پول بازیکن ها پرداخت نشده است، قراردادها مانده است، خب هر کس دیگری هم باشد، خود من مدیرعامل شوم به من فشار می آید. یک سری چیزهایی که اتفاق افتاده است باید شفاف سازی شود. طرفداران و کسانی که دلسوز استقلال هستند باید بدانند شرایط سخت است، من اعتقاد دارم به هر حال اگر آقای فتح الله زاده حرفی زده است شفاف سازی کرده است که هواداران بدانند چه قدر خرج شده، چه قدر بریز و بپاش شده است، آن قدر آقای آجرلو نفر آورده و قرارداد بسته است که من فکر می کنم یک مقدار دور از انصاف است. ایشان با همه تلاش های ما وقت نداشتند پیشکسوت های باشگاه را ببینند ولی این همه خرج های دیگر در باشگاه کردند و قراداد هایی بستند. آقای فتح الله زاده هم ناراحت این قضیه بود و مجبور شد بگوید. این پول ها که سال قبل خرج شده و امسال اوضاع این طور است و به مشکل مالی خوردیم. امیدوارم افرادی بیایند شفاف سازی کنند که این پول ها کجا و چه طور خرج شده است. من اعتقاد دارم این حق هواداران است که این هارا بدانند.

به من هم فشار آمد چه برسد به فتح‌الله‌زاده!

شما اطلاعی دارید که در تیم رقیب در سال قبل و امسال چه طور خرج شده است و اصلا چه قدر پول داشتند؟

به هر حال هزینه های باشگاه پرسپولیس و استقلال بالاست، دیگر می دانید قرارداد ها و خرج ها و بدهی های دیگر هست و من فکر می کنم به آن ها از جایی کمک شده است. وزارت ورزش گفتند که این تیم ها گفته اند خصوصی شدیم، خب قرار بود که به سهام دست زده نشود، ولی مدیرعامل قبلی دست زده است و این حق هواداران است که با عشق سهام را خریدند، الان می گویند نباید دست بزنید. حق این دو تیم این است که از طریق اسپانسرهای خوب و وزارت و ورزش به آن ها کمک شود. استقلال همیشه در این ماجرای کمک وزارت ورزش حقش ضایع شده و من فکر می کنم پرسپولیس بیشتر کمک گرفته است. من اعتقاد دارم که الان استقلال با آقای فتح الله زاده وامی که گرفتند برخی از بدهی ها را دادند، امیدوارم بتوانیم جوابگوی این بدهی ها باشیم و شفاف سازی صورت بگیرد و کمکی از طرف اسپانسر و وزارت ورزش باشد که این مشکلات حل شود. آقای فتح الله زاده حق دارد؛ آمده می بیند که بدهی هست، پول نیست و یک بازیکنی مثلا اصلا بابت قراردادش پول نگرفته است. فلان مدیر دارد ۲۵ میلیارد پول می گیرد، فلان ماساژور آن قدر پول گرفته، ولی بازیکن یک ملیارد هم نگرفته است خب به آدم فشار می آید، به من به عنوان پیشکسوت هم فشار می آید، با خودم فکر می کنم که این پول ها چرا آن قدر بدون مدیریت و قانون خرج شده است.

در مورد آقای ساپپینتو هم حرف های زیادی است، شایعاتی مبنی برای قطع همکاری با او وجود دارد و ممکن است از باشگاه برود، در مورد قرارداد فرهاد مجیدی هم حرف هایی هست. نظر شما چیست؟ ساپینتو باید بماند؟

این تیم در زمان مدیرعامل قبلی بسته شد و در چند تا پست هم باید ترمیم می شدیم که نشدیم. بچه ها بعد از جام جهانی یک مقدار افت داشتند که برای اتفاقات جام جهانی بوده است، خب در این دو بازی آقای ساپینتو از نظر فنی خوب بازی نکرده است و ما هواداران و پیشکسوتان راضی نبودیم. یک سری شیطنت ها و فشار ها از بیرون وجود دارد، از این بابت که شایعه سازی می کنند، در مورد یکی دو تا بازی که نباید این همه فشار و حاشیه باشد. الان پرسپولیس با یک تیم دسته یکی در ضربات پنالتی برده است، خب چرا به این تیم آن قدر فشار نمی آید؟ با یک بازی مساوی استقلال همه شیطنت ها و فشار ها آغاز می شود. ما باید الان آقای ساپینتو را حمایت کنیم نه این که با یکی دو بازی بگوییم به درد نمی خورد. مجیدی هم در اوایل حضورش نتیجه نگرفت. ما باید حمایتش کنیم و مهلت بدهیم تا این تیم را درست کند. من اول فصل هم گفتم یک هافبک وسط و یک بازیساز خوب لازم است. الان در این مقطع باید از آقای ساپینتو حمایت شود. ما نباید دشمن شاد شویم، باید ببینیم بار فنی آقای ساپینتو در بازی های بعدی بهتر می شود یا نه؟

بحث کم کاری بازیکنان که در فضای مجازی مطرح شده از نظر شما درست است؟

من یک مقدار از این قضیه ناراحتم، من می گویم بازیکن نمی خواهد خودش را خراب کند. وجدانش را زیر پا بگذارد. پیراهنی که پوشیده است ارزش دارد و اگر هم افتی بوده سهوی بوده نه عمدی. ببینید همین شیطنت ها هست، از بیرون می گویند بازیکن فقط راه می رود، بازیکن حرمت و وجدان و انصاف دارند و بابت پولی که میگیرند تلاش می کنند، زمان ما نبوده انشالله الان هم نیست، انشالله در بازی های آینده و بازی مقابل تراکتور مشتی به دهان دشمنان می زنند!

به من هم فشار آمد چه برسد به فتح‌الله‌زاده!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸