ایمان گودرزی؛ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مرحله نیمه نهایی رسید و از بین چهار تیم فرانسه و آرژانتین مدعی اصلی به حساب می‌آیند. اسب تاریک، مراکش، می خواهد پس از شکست اسپانیا و پرتغال، روند شگفت انگیز خود را زنده نگه دارد و در حالی که برزیل رویای بالا بردن جام را در سر می‌پروراند به کرواسی باخت و شطرنجی پوشان پس از شکست در فینال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه به دنبال انتقام از فرانسوی ها هستند. در اینجا به بررسی تیم های حاضر در نیمه نهایی می‌پردازیم؛

تیم ملی فرانسه

بسیاری معتقد بودند که مصدومیت های زیاد به فرانسه در این جام ضربه خواهد زد. دشان بدون بازیکنانی مانند کریم بنزما، پل پوگبا، انگولو کانته، کیمپمبه، مایک ماینان و کریستوفر انکونکو پا به این رقابت ها گذاشت کارشناسان حساب زیادی روی این تیم در این رقابت ها نمی‌کردند. با این حال، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو رهبری خط حمله فرانسه را بر عهده گرفتند و تیم را با قدرت به نیمه نهایی جام رساندند. فرانسوی ها به شایستگی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی ظاهر شده است و به دنبال کسب سومین جام جهانی خود هستند تا در بین برترین های تاریخ این جام قرار بگیرند.

یک شگفتی در جمع مدعیان

اروگوئه و آرژانتین هر کدام دو قهرمانی، برزیل پنج عنوان و آلمان و ایتالیا چهار قهرمانی دارند.

تیم ملی آرژانتین

آرژانتین به عنوان دومین تیم مدعی قهرمانی همراه با لیونل مسی وارد می‌شود. آلبی سلسته پس از هشت سال و با انگیزه جبران ناکامی در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که مقابل آلمان شکست خوردند به دنبال رسیدن به عنوان قهرمانی هستند. آرژانتینی ها تحت هدایت لیونل اسکالونی، آرژانتین به عنوان قهرمان کوپا آمریکا و با یک شکست در ۴۱ مسابقه از راه می رسد. رکورد بی نظیر ۳۶ بازی بدون شکست آرژانتین در این بازی ها با شگفتی عربستان سعودی شکسته شد. آرژانتین امیدوار است برای مسی که احتمالا در آخرین جام جهانی دوران حرفه ای خود حضور دارد، این عنوان را کسب کند.

یک شگفتی در جمع مدعیان

مانند فرانسه، اگر آرژانتین بتواند در پایان جام را بالای سر ببرد، به چهارمین تیمی تبدیل خواهد شد که حداقل سه جام جهانی را برده است.

تیم ملی کرواسی

کرواسی در تاریخ کوتاه خود در جام جهانی، از فرانسه ۱۹۹۸ تا به امروز، در دو نیمه نهایی بازی کرده است. اولین بازی آنها در این مسابقات باعث شد که آنها در جایگاه سوم قرار گیرند، در حالی که در آخرین دوره، آنها شگفتی بزرگ حاضر در فینال بودند. از سوی دیگر، کرواسی در سه جام جهانی کره و ژاپن ۲۰۰۲، آلمان ۲۰۰۶ و برزیل ۲۰۱۴ در مرحله گروهی حذف شدند و حتی در آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ جواز کسب به این رقابت ها را پیدا نکردند.

یک شگفتی در جمع مدعیان

تیم ملی مراکش

تیم مراکش بزرگترین شگفتی این جام جهانی به حساب می‌آید. آنها اولین تیم آفریقایی تاریخ جام جهانی هستند که به نیمه نهایی راه یافته اند. مراکش همچنین سومین کشور غیر اروپایی و غیر آمریکای جنوبی است که به مرحله نیمه جام جهانی (ایالات متحده در سال ۱۹۳۰ و کره در سال ۲۰۰۲) رسیده است.

یک شگفتی در جمع مدعیان

بیشتر بخوانید: