ایمان گودرزی؛ با محبوبیت جام جهانی، لیگ برتر انگلیس، لالیگا و تعداد زیادی از رویدادهای سرگرم کننده دیگر، فوتبال به تنهایی یک ورزش نیست. امروزه فوتبال پرطرفدارترین ورزش با فوتبالیست هایی است که از موقعیت های خاصی برخوردار هستند. مبالغ هنگفتی که برای استعداد، تاثیرگذاری در بازی ها و پشتکارشان به دست می آورند برای همه قابل درک است. این روزها آنها در استارتاپ های مختلف نیز سرمایه گذاری می کنند، نه تنها به این دلیل که سودآور بودن این کار بلکه به دلیل آینده رونی که این کار به همراه دارد.

کریستیانو رونالدو

سرمایه گذاری در استارتاپ: Mobito، CR7، Thing Pinks و موارد دیگر

مهاجم حال حاضر منچستر یونایتد و اسطوره فوتبال، ابتکار عمل برای سرمایه گذاری در استارتاپی به نام موبیتو را به دست گرفته است.

Mobitto یکی از برنامه هایی است که کریستیانو در آن سرمایه گذاری کرده است. این برنامه به شما کمک می‌کند که بتوانید با مشاغل محلی تعامل داشته باشید. همچنین برای استفاده از این اپلیکیشن جوایزی نیز در نظر گرفته شده است. امتیازها با دعوت از دوستان و اقوام برای استفاده از این برنامه جمع آوری می شوند.

مدیر عامل این برنامه، خوزه سیمونز، به صراحت گفته است که آنها نمی خواهند از رونالدو سو استفاده کنند و دوست دارند مردم به خاطر کاربردی بودن این اپلیکیشن از آن استفاده کنند نه اسم رونالدو.

فوتبالیست‌های استارتاپی

کریستیانو رونالدو چندین استارتاپ دیگر از جمله CR7 Fitness، Thing Pinks و غیره را تامین مالی کرده است.

دیوید بکهام

سرمایه گذاری در استارتاپ: Guild Esports

یکی دیگر از فوتبالیست های اسطوره ای تاریخ فوتبال از دید و محاسبات عالی خود برای سرمایه گذاری نیز استفاده کرده است. در ژوئن ۲۰۲۰، او ۳۱۹۰۰۰ دلار در Guild Esports سرمایه گذاری کرد. این یک تجارت الکترونیکی است که در سال ۲۰۲۰ در سطح جهانی تأسیس شده است. بکهام با داشتن ۴.۷۸٪ از سهام، چهارمین سرمایه گذار بزرگ این برنامه به حساب می‌آید. همانطور که از نام آن مشخص است، هدف آن ایجاد یک تیم عالی از ورزشکاران حرفه ای است.

فوتبالیست‌های استارتاپی

سر الکس فرگوسن

سرمایه گذاری در استارتاپ: Pockit

فرگوسن جدای از فوتبالیست بودن، به دلیل هدایت منچستریونایتد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ شهرت زیادی دارد. در طول این مدت، این تیم بیش از ۳۸ جام در مسابقات مختلف کسب کرد. در سال ۲۰۱۵، او ۱.۵ میلیون یورو به عنوان یک سرمایه گذار فرشته برای استارت آپی به نام Pockit سرمایه گذاری کرد. این یک استارت آپ مستقر در لندن بود که برای افرادی که نمی توانند از خدمات بانکی استفاده کنند، کارت های پیش پرداخت صادر می کرد. با این حال، این موفقیت به اندازه دوران فوتبالی او نبود. این شرکت نتوانست بیش از چند سال به عنوان یک تجارت ادامه دهد. فرگوسن به شرکت کمک کرد تا یک کمپین جمع آوری کمک مالی ۱۵ میلیون دلاری سری B را در سال ۲۰۲۰ تکمیل کند.

فوتبالیست‌های استارتاپی

مایکل اوون

سرمایه گذاری در استارتاپ: Sportlobster

مهاجم همه فن حریف که برای لیورپول، رئال مادرید، منچستریونایتد، نیوکاسل یونایتد و استوک سیتی بازی می کرد، شاید می خواست به روش های نوآورانه از ورزش حمایت کند. پول او در Sportlobster که یک پلت فرم رسانه اجتماعی ورزشی است سرمایه گذاری شد. این یک استارتاپ است که منحصراً برای طرفداران ورزش است که جزئیات رویدادهای آینده، وبلاگ ها و امکانات چت را در خود دارد. در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و تا سال ۲۰۱۴ ۱.۴ میلیون کاربر جمع آوری کرد. هدف آن ارائه یک منبع برای همه اخبار مرتبط با ورزش است.

فوتبالیست‌های استارتاپی

متس هوملس

سرمایه گذاری در راه اندازی: StreetPro

متس هوملس در جام جهانی ۲۰۱۴ عضو تیم آلمان بود. او بعداً به مربی بوندسلیگا، فلوریان کوهفلد پیوست تا یک آکادمی فوتبال دیجیتال ایجاد کند. او روی اپلیکیشنی به نام StreetPro سرمایه گذاری کرد که به شما آموزش می دهد تا مانند بوندسلیگا حرفه ای باشید. این برنامه هم آموزش پایه رایگان و هم آموزش حرفه ای پولی را ارائه می دهد. این استارت آپ در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد و هوملز در سال ۲۰۱۹ مبلغ نامعلومی سرمایه گذاری کرد.

فوتبالیست‌های استارتاپی

گری لینکر

سرمایه گذاری در استارتاپ: Neos، Ingenie

استارتاپی به نام Neos که یک ارائه دهنده بیمه آنلاین است، جایی است که این برنده چکمه طلایی تصمیم به سرمایه گذاری گرفت. این استارت آپ در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و هدف آن تامین امنیت خانه و بیمه برای صاحبان خانه های مختلف است. به غیر از Neos، گری لینکر در استارتاپی به نام Ingenie نیز سرمایه گذاری کرد که در آن ۵۰۰۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کرد. گزارش شده است که در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۳ میلیون یورو فروخته شد. سودی که او از فروش این سهام به دست آورد فوق العاده بود.

فوتبالیست‌های استارتاپی

کریس اسمالینگ

سرمایه گذاری در استارتاپ: This.co

سرمایه‌گذاری کریس اسمالینگ در استارت‌آپ دلایل زیست‌محیطی بزرگی نیز دارد. این فوتبالیست حرفه ای انگلیسی وگان روی یک استارتاپ گیاهی به نام “این” سرمایه گذاری کرد. این برنامه جایگزین هایی برای بیکن و مرغ می فروشد. آنها پس از سال ها آزمایش علمی ادعا می کنند که بهترین و واقعی ترین جایگزین برای گوشت در جهان را یافته اند. اگر به درستی بازاریابی شود، شکی نیست که این استارتاپ عادات غذایی جهان را تغییر خواهد داد.

فوتبالیست‌های استارتاپی

روبرت لواندوفسکی

سرمایه گذاری در استارتاپ: Protos Venture Capital

روبرت لواندوفسکی، مهاجم پرکار و رکورددار لهستانی که برای بارسلونا بازی می‌کند، به غیر از سهامدار بودن در Protos Venture Capital، در استارت‌آپ‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است. حوزه اصلی تمرکز آنها در لهستان و CEE است. استارت آپ های دیگری که او روی آنها سرمایه گذاری کرده است Sporticos و Positionly هستند. اولی یک وب سایت ورزشی و دومی یک نرم افزار بازاریابی است.

فوتبالیست‌های استارتاپی

ینس لمن

سرمایه گذاری در استارتاپ: combionic

دروازه بان آلمانی که ۶۱ بازی برای کشورش انجام داده است مدرک اقتصاد دارد که در دوران حرفه ای آن را دریافت کرده است.

او در استارتاپی به نام Combionic سرمایه گذاری کرد که برنامه های کاربردی را برای شرکت های مختلف طراحی می کند. این شرکت خدمات مختلفی مانند تجزیه و تحلیل، گزارش، مدیریت محتوا و غیره را ارائه می دهد. این شرکت همچنان در صنعت در حال پیشرفت است.

فوتبالیست‌های استارتاپی

آندرس اینیستا

سرمایه گذاری در استارتاپ: FirstVision

هافبک میانی اسپانیایی نیز از جمله فوتبالیست هایی است که شانس خود را با سرمایه گذاری امتحان کرده اند. او در یک استارتاپ بسیار نوآور به نام FirstVision سرمایه گذاری کرد که یک شرکت اسپانیایی است به ثبت سرعت و داده های بیومتریک ورزشکار کمک می کنند که می تواند از نزدیک برای طرفداران پخش شود. همچنین یک برنامه کاربردی برای ورزشکاران است تا بتوانند اطلاعات ریز فعالیت های بدنی خود را داشته باشند. در حال حاضر او از این تجارت خارج شده است اما قطعا یک ایده نوآورانه بود.

فوتبالیست‌های استارتاپی

۲۵۷ ۲۵۱