ایمان گودرزی؛ تردید نکنید استقلال بیش از نساجی دوست دارد برنده این جام باشد. هر چند که پیروزی در این میدان برای حمید مطهری و شاگردانش یک دستاورد فراموش‌نشدنی است اما رسیدن به قهرمانی این جام که با همین تک بازی مشخص می‌شود برای استقلال بسیار استراتژیک و پراهمیت است. مجموعه کنونی استقلال که مدیرانش تغییر کرده‌اند عمیقاً دوست دارند در هفته‌های آغازین فعالیت خود صاحب جام قهرمانی شوند و با امیدواری بیشتری لیگ را ادامه دهند و البته با خیال آسوده راهی تعطیلات پیش رو شوند. ریکاردو ساپینتو نیز اگر برنده این جام باشد لااقل به یکی از چهار جامی که در بدو ورودش به استقلال وعده داده بود، دست خواهد یافت و بار روانی کمتری روی دوش او سنگینی خواهد کرد. ساپینتو خوب می‌داند که دستیابی به این جام تا چه اندازه در تحکیم جایگاه او میان هواداران استقلال اثرگذار است به همین دلیل او همه تلاشش را به کار خواهد بست تا برنده سوپر جام باشد.

مچ‌اندازی ساپینتو و مطهری در سوپرجام

مرد عصبی پرتغالی برای رسیدن به این مهم ابزار کافی را در اختیار دارد و در حقیقت هیچ چیز برای رسیدن به اولین جام کم نیست. او جمعی از بهترین‌های فوتبال ایران را در کنار خود دارد. از سیدحسین حسینی که این روزها با کلین‌شیت‌هایش می‌درخشد تا داسیلوا، محبی، قایدی و خیلی‌های دیگر که با درخشش در ترکیب استقلال نشان دادند لیاقت پوشیدن این پیراهن را دارند. نتایج استقلال نیز از ابتدای لیگ تا کنون به گونه‌ای بوده که می‌توان با حداکثر خوش باوری به سمت و سوی اولین جام با سرمربی جدید یورش برد. استقلال به جز نبرد اول با سپاهان که منجر به شکست شد، در باقی بازی‌ها امتیازگیری مناسبی داشت.هر چند که استقلال در لیگ صدرنشین نیست اما به گواه بسیاری از کارشناسان اگر پنالتی‌های این تیم گرفته می‌شد، چه بسا استقلال با فاصله امتیازی قابل توجهی در قیاس با پرسپولیس در صدر جدول حضور داشت. همه این موارد نشان‌دهنده شایستگی بیشتر استقلال نسبت به نساجی برای رسیدن به جام قهرمانی است اما باید باور داشت که این تیم شمالی نیز فصل پیش تنها تیمی لقب گرفت که موفق شد استقلال را به زانو درآورد و اجازه ندهد جام حذفی را هم صاحب شود. نساجی که فصل پیش با ساکت الهامی نمایش تحسین‌برانگیزی داشت، این فصل نیز با مطهری نتایج مطلوبی به دست آورده و از ظرفیت کافی برای شگفتی‌سازی برخوردار است.

مچ‌اندازی ساپینتو و مطهری در سوپرجام

سید حسین حسینی

اگر بازی به پنالتی کشیده شود، نگاه تمام استقلالی‌ها به دست‌های سیدحسین حسینی خواهد بود. دروازه‌بانی که در یک سال و اندی که گذشته بی‌شک بهترین بازیکن استقلال بوده و توانسته با حفظ آمادگی خود کی‌روش را هم متقاعد به بردنش به تیم ملی کند. چنانچه قرار باشد قهرمان این بازی در ضربات پنالتی مشخص شود، نقش سید حسین حسینی بسیار پررنگ خواهد بود. البته برای استقلال بهترین حالت این است که در همان وقت‌های قانونی نتیجه مشخص شود و استرس ضربات پنالتی به جان این تیم نیفتد. به هر حال آبی‌ها فصل پیش در جام حذفی با همین روش به نساجی باختند و ترجیح می‌دهند که در جریان بازی کار را تمام کنند و سرنوشت برنده این بازی در پنالتی مشخص نشود. به هر حال اگر هم چنین شود، حسینی آمادگی کافی دارد که عملکرد بهتری در قیاس با حقیقی را به نمایش بگذارد.

مچ‌اندازی ساپینتو و مطهری در سوپرجام

نساجی در ۹۰ دقیقه نمی‌برد!

استقلال برای دومین بار در این فصل باید به مصاف نساجی برود. اما این بار در سوپرجام لیگ ایران. قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی فصل گذشته حالا باید برای بالا بردن سوپرجام در کرمان رو در روی هم قرار بگیرند. نساجی در نیمه نهایی جام حذفی مانع رسیدن آبی ها به فینال شد و یک جام را از تیم بدون باخت فرهاد مجیدی گرفت و مانع این شد که سرمربی آبی‌ها به دو جام تیم را به مقصد امارات ترک کند. استقلال فصل گذشته در کل چه در بازی های لیگ و چه در نیمه نهایی جام حذفی نتوانست به شاگردان ساکت الهامی گل بزند و در نهایت ضربات پنجاه پنجاه پنالتی به کام سرخ پوشان نساجی به پایان رسید. اما اگر بخواهیم در کل تقابل این دو تیم را بررسی کنیم. استقلال و نساجی تا به حال یازده بار به مصاف هم رفتند که ۹ بازی در لیگ برتر و ۲ بازی در جام حذفی بوده است. از ۹ تقابل لیگ برتری دو تیم ۵ برد به سود آبی ها و ۴ بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است و نساجی هیچ وقت موفق به گرفتن ۳ امتیاز کامل از استقلال نشده است. اما در جام حذفی همه چیز برابر است. اولینتقابل تاریخ استقلال نساجی در جام حذفی ایران بوده که این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع استقلالی ها به پایان رسیده است. دیگر بازی نیز نیمه نهایی فصل گذشته بود که نساجی در پنالتی ها با نتیجه ۵ بر ۴ استقلال را شکست داد و عزیزبک آمانوف تنها پنالتی زن استقلال بود که موفق نشد دروازه علیرضا حقیقی را باز کند.

مچ‌اندازی ساپینتو و مطهری در سوپرجام

در مجموع ۱۱ بازی آبی ها بیش از دو برابر به نساجی گل زده است. سهم استقلال ۱۳ گل و سهم قائمشهری ها ۵ گل بوده است. برترین گلزن های تقابل این دو تیم فرشید اسماعیلی و وریا غفوری هستند که هر کدام دو گل به نساجی زده‌اند. بر خلاف ساکت الهامی که فصل گذشته طعم تلخ شکست را مقابل استقلال نچشید حمید مطهری بازی رفت این فصل را که در هفته ششم برگزار شد با باخت بدرقه شد. در این بازی که سه بر یک به سود استقلال به پایان رسید کوین یامگا، پیمان بابایی و محمد محبی برای استقلال گلزنی کردند و تک گل نساجی را ایوب کلانتری از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حسینی کرد. حالا باید دید استقلال می تواند این نتیجه را در سوپرجام هم تکرار کند یا مغلوب سورپرایز حمید مطهری خواهد شد!

بیشتر بخوانید: