ایمان گودرزی؛ با پایان هفته یازدهم لیگ برتر باشگاه ها به استقبال تعطیلات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رفتند. با نگاهی به جدول می توان به صورت نسبی مدعیان قهرمانی و کاندیدهای سقوط را حدس زد اما هنوز راه طولانی تا پایان لیگ باقیمانده است و مشخص نیست بعد از تعطیلات جام جهانی تیم ها در چه شرایطی قرار بگیرند. با هم نگاهی به ترین های لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم لیگ بیست و دوم می‌پردازیم؛

بهترین گلزنان

در پایان رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر، یورگن لوکادیا و محمد عباس زاده مهاجمان تیم‌های پرسپولیس و تراکتور تبریز با ۶ گل زده، صدرنشین جدول گلزنان هستند. نکته قابل اشاره اینکه یورگن لوکادیا این تعداد ۶ گل را در ۹ بازی به ثمر رسانده در حالی که محمد عباس زاده در ۱۱ بازی این گل‌ها را زده است. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود یورگن لوکادیا گلزن تر از محمد عباس زاده است. هر چند ستاره هلندی در تیم پرمهره و ستاره پرسپولیس توپ می‌زند که قطعا هافبک‌های تأثیرگذارتری دارد.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

محمد عباس زاده هم که سابقه درخشش در پرسپولیس را داشته و همراه این تیم پدیده لیگ برتر شده، مهاجم گلزنی است و به نظر می‌رسد این فصل رقابت سنگینی برای آقای گلی دارد. یورگن لوکادیا در تمرینات و رختکن پرسپولیس بارها گفته است که دوست دارد این فصل آقای گل لیگ برتر شود.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

بعد از لوکادیا و عباس زاده ۶ گله، محمد محبی و سجاد بازگیر با ۴ گل در جدول گلزنان دیده می‌شوند. با این تفاوت که جایگاه تیم های این دو بازیکن یکی از بالا و یکی از آخر دوم است. محمد محبی ۴ گل از ۱۲ گل ساتقلالی ها را تا اینجای فصل به ثمر رسانده و آقای گل این تیم نیز به حساب می‌آید. سجاد بازگیر نیز ۴ گل از ۷ گل ملوانی ها را به نام خود زده است که انزلی چی ها برای فرار از منطقه سقوط و استقلال برای قهرمانی به گل های بیشتری از این دو بازیکن احتیاج خواهد داشت.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

بهترین پاسورها

ریکاردو آلوز

تیم فوتبال تراکتور در فصل بیست و دوم با تغییرات زیادی وارد مسابقات شد و بازیکنانی به خدمت گرفت که شاکله اصلی تیم را به کلی تغییر دادند و برخی از این نفرات در حد انتظار ظاهر نشده ولی برخی دیگر عملکرد درخشانی داشتند که سرآمد آنها را می‌توان ریکاردو آلوز، آقای پاس گل کنونی لیگ برتر دانست. ریکاردو آلوز که از اولین هفته حضورش در فوتبال ایران با عملکردی خیره‌کننده توانسته برای تراکتوری‌ها گل‌سازی کند، در دیدار با ملوان به روند فوق‌العاده‌اش ادامه داد و با ارسال دقیق ضربه ایستگاهی به‌دست آمده به سود سرخ‌پوشان تبریزی، پایه‌گذار گل اول تیمش در برابر حریف پایین‌جدولی بود. آلوز با ساخت گل تیمش در دیدار با ملوان، شمار پاس‌گل‌های خود را در لیگ بیست‌ودوم به عدد ۷ رساند. نکته جالب‌توجه اینکه سعید صادقی ستاره فصل گذشته گل‌گهر سیرجان با ۱۳ پاس‌گل توانست رکورد بیشترین میزان پاس‌گل در یک فصل را بشکند اما حالا هافبک پرتغالی تراکتوری‌ها در طول ۱۱ هفته توانسته ۷ پاس‌گل بدهد و این فرصت را دارد تا با عبور از رکورد صادقی، نام خود را وارد آلبوم افتخارات لیگ برتر فوتبال ایران کند و رکوردی تازه را به‌ثبت برساند. اگر مشکلی مثل مصدومیت برای این بازیکن رخ ندهد در ۱۹ هفته باقی مانده تا پایان فصل با ثبت تنها ۶ پاس گل دیگر به رکورد صادقی برسد.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

دانیال اسماعیلی فر

دانیال اسماعیلی فر که در ابتدای فصل جاری پرسپولیسی شد، در مجموع ۱۰ بار برای سرخ های تهرانی بازی کرده که آمار او ۴ پاس گل و یک گل زده است. اگر بخواهیم عملکرد اسماعیلی فر را بهتر ارزیابی کنیم بد نیست آمار او را با دو مدافع سابق این تیم مقایسه کنیم. در این آمار مهدی شیری بیشترین تعداد بازی را انجام داده اما دانیال اسماعیلی فر عملکرد به مراتب بهتری داشته است. مهدی شیری مدافع راست ۳۱ ساله فولاد که سه فصل پیاپی برای پرسپولیس به میدان رفت، در مجموع ۱۱۰ بار با پیراهن پرسپولیس بازی کرد و در این تعداد بازی با یک بار گلزنی و ارسال ۵ پاس گل به کار خود پایان داد. رامین رضاییان دیگر مدافع راستی است که عملکردش در این آمار مورد بررسی قرار گرفته است. رضاییان که در ابتدای نیم فصل دوم فصل قبل به پرسپولیس پیوست و در پایان فصل با قرار گرفتن در لیست مازاد گل محمدی به سپاهان رفت، در نیم فصلی که برای پرسپولیس بازی کرد، ۱۳ بازی برای سرخ ها انجام داد و اگرچه گلی برای سرخ ها به ثمر نرساند اما در مجموع ۴ پاس گل برای هم تیمی هایش مهیا کرد.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

تاثیرگذار

رضا دهقانی

شاید بتوان رضا دهقانی را پدیده لیگ تا هفته یازدهم دانست. دهقانی که با نفت مسجد سلیمان حال و روز خوشی را در جدول لیگ برتر ندارند این فصل با ۳ گل و ۳ پاس گل روی ۶ گل از ۱۱ گل نفت مسجد سلیمان تاثیر مستقیم داشته است. مسجد سلیمانی ها در حال حاضر با ۹ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و فقط سه امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند. باید دید رضا دهقانی می تواند ناجی نفت مسجد سلیمان در لیگ بیست و دوم باشد یا خیر.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

نا امید کننده

سجاد شهباززاده

آقای گل لیگ بیستم با هزار امید و آرزو و با جنجال های زیاد به عنوان بمب آبی ها در تابستان به استقلال بازگشت. سجاد که در ابتدای فصل بازیکن غیرقابل جایگزین ریکاردو ساپینتو بود پس از اینکه نتوانست انتظارات را بر آورده کند کم کم جایگاهش را در تیم از دست داد و به نیمکت نشین استقلالی ها تبدیل شد. در هفته های اخیر پیمان بابایی جایگزین سجاد در ترکیب اصلی شده است که او هم نتوانسته عملکرد چندان درخشانی داشته باشد. سجاد این فصل ۳۰۱ دقیقه فرصت بازی پیدا کرده که تا این لحظه نتوانسته گل و پاس گلی به نام خودش ثبت کند.

"ترین‌های" لیگ تا هفته یازدهم

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱