ایمان گودرزی؛ فدراسیون که مدت‌ها در بلاتکلیفی تیم امید، توپ را به زمین مهدی مهدوی‌کیا می‌انداخت، پس از انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، با خیال راحت و بدون تحمل انتقادهای ناشی از کنار گذاشتن سرمربی تیم امید، می‌تواند جایگزینش را انتخاب کند. در شرایطی که از ماه‌ها پیش این قطع همکاری مشخص بود اما طرفین اظهارنظر مشخصی در این رابطه نداشتند.
قطع همکاری مهدی مهدوی‌کیا با تیم امید فوتبال ایران، از ماه‌ها پیش مشخص بود. بعد از اینکه او از حضور تیمش در بازی‌های کشورهای اسلامی، انصراف داد و گفته شد که فدراسیون فوتبال قرارداد او و دستیارانش را تمدید نکرده، مشخص بود که نه مهدوی‌کیا دیگر تمایلی به حضور در تیم امید دارد و نه فدراسیون فوتبال بخصوص فدراسیون تاج تمایلی به همکاری با او. با این حال هیچ یک از طرفین درباره این موضوع به طور شفاف صحبتی نکرده بودند.
حدود دو هفته پیش بالاخره مهدی مهدوی‌کیا در استوری اینستاگرامش، قطع همکاری با فدراسیون فوتبال را به طور رسمی اعلام کرد و حالا با استناد به همین تأییدیه می‌توان جدایی مهدوی‌کیا از تیم امید را قطعی دانست.
او در متنی که منتشر کرد، نوشت: «دوستان عزیز ورزشی‌نویس، اگر برای تماس‌های شما جوابی ندارم به این علت است که هیچ ارتباطی در حال حاضر با فوتبال ایران ندارم و دنبال نمی‌کنم. بنابراین هیچ اظهارنظری هم ندارم. تشکر از درک شما.»

مهدوی کیا و تایید قطع همکاری با تیم امید: هیچ ارتباطی با ...
این صحبت‌های مهدوی‌کیا درست بعد از صحبت‌های سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال منتشر شد. وقتی داوود پرهیزکاری، تکلیف قرارداد فدراسیون فوتبال با مهدی مهدوی‌کیا را در گرو تصمیم طرف مقابل دانست و مهدوی‌کیا تأکید کرد که تمایلی به ادامه این همکاری ندارد. پرهیزکاری در مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به آخرین وضعیت قرارداد مهدوی‌کیا با تیم ملی امید گفت: «درباره تیم امید باید بگویم ظاهراً خود مهدوی‌کیا علاقه‌ای برای ادامه حضور ندارد. مسئول این حوزه کمیته جوانان است اما هیچ درخواست و مکاتبه‌ای در این خصوص انجام نداده است. در حال حاضر درباره تیم امید موضوعی نداریم که آن را بگویم. فدراسیون فوتبال علاقه دارد با مهدوی‌کیا ادامه بدهد.» او درباره گزینه‌های احتمالی جانشینی مهدوی‌کیا گفت: «اگر برای تیم امید گزینه‌ای مثل نویدکیا و… را شنیده‌اید بگویید تا ما هم بشنویم (باخنده). شاید این اسامی گمانه‌زنی باشد. نویدکیا مربی ارزشمند و جوانی است که کارنامه خیلی خوبی دارد. در سپاهان هم خیلی موفق بود ولی هنوز صحبتی در این مورد نشده است.»

امیدهای بلاتکلیف
البته آنچه مسلم است اینکه قطع همکاری با مهدوی‌کیا با آمدن تاج قطعی شده بود اما فدراسیون فوتبال همچنان عقد قرارداد را به تعویق می‌انداخت تا متهم به اخراج مهدوی‌کیا نشود اما در عین حال هیچ درخواستی هم برای عقد قرارداد با او نمی‌دادند.
استارت این جدایی از همان زمان خورد که میرشاد ماجدی به جای عزیزی‌خادم سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت. کسی که به هیچ عنوان با حضور مهدوی‌کیا موافق نبود اما مثل تاج، ریسک قطع همکاری با مهدوی‌کیا را هم نمی‌خواست بپذیرد.
حالا که خود مهدوی‌کیا این قطع همکاری را اعلام کرده است، کار فدراسیون فوتبال هم آسان‌تر شده تا بتوانند با خیال راحت، برای تیم امید سرمربی انتخاب کنند. تیم امیدی که قرار بود با مهدوی‌کیا به المپیک پاریس برسد و برنامه‌های بلندمدتی که فدراسیون فوتبال برای این تیم داشت تا مدت‌ها در بوق و کرنا می‌شد. حالا اما نه فدراسیون فوتبال رئیس سابق را دارد و نه کمیته ملی المپیک و سرنوشت تیم امید هم در گرو همین تغییر و تحولات، متحول شده است.

بیشتر بخوانید: