ریحانه اسکندری: الهام حسینی از آن دسته ورزشکارانی بود که چراغ خاموش و بدون اینکه در بوق و کرنا بکند، کارش را انجام داد و در مسابقات آسیایی ثمره تلاش هایش را دید. او در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد مدال خوشرنگ طلا را برگردن بیندازد و در تاریخ ورزشی ایران نامش را ثبت کند. با او پس از مسابقات آسیایی و تاریخ سازی اش صحبت کردیم که در ادامه می خوانید:

برای ما از روز مسابقه و کسب مدال طلا بگویید. خودتان باور داشتید که روی سکوی قهرمانی می ایستید؟

من واقعا برای گرفتن این سه مدال آمده بودم، باور نمی‌کنید، سلول به سول و جای جای بدنم برای این مدال ها آماده بود، همه تلاش من کسب این مدال ها بود.من انگیزه زیادی داشتم، فاصله کمی از مسابقات قونیه تا این مسابقات بود، مجددا در این شرایط با آسیبی که داشتم کمی اذیت شدم، ولی خداراشکر موفق شدم نتیجه‌ای که مدنظر خودم و کادرفنی بود را بگیرم.

در لحظه قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی و پخش سرود کشورمان چه حسی داشتید؟

من واقعا در لحظه بالا رفتن پرچم ایران بغض داشتم، داشتم به همه لحظه های ای که این لحظه را تصور می‌کردم فکر می‌کردم، برخی ها به من باور داشتند، برخی ها نداشتند، من خودم به خودم ایمان داشتم، تداعی آن لحظه با شرایطی که در کشورمان هست باعث شد بغضم بشکند.

خیلی ها معتقد هستند این مدال تازه شروع کار شماست و از حالا باید برای مسابقات جهانی و المپیک آماده شوید

مسلما این راه ادامه دارد و نباید جا بزنیم. همیشه گفتم راهی که شروع کردم را باید تا آخر برم. همه تلاشم را می‌کنم، کار و شرایط من بسیار سخت‌تر شده ولی من همه تلاشم را می‌کنم.

روایت زن طلایی وزنه‌بردار ایران از قهرمانی و تاریخ سازی در آسیا

بسیاری می گوید وزنه برداری برای زنان سخت است و مدال گرفتن در آن دشوار. خودتان چنین نظری دارید؟

وزنه‌برداری به تنهایی رشته سختی است و به خاطر این که وزنه‌برداری بانوان تازه در ایران ایجاد شده است و قدمت زیادی ندارد، کم و کاستی ها زیاد و است و همه جوره فشار روی همه دختران وزنه بردار هست. اکثر ما درد ها و سختی های مشترکی برای این راه تحمل کردیم و جا نزدیم. در این مسیر خدا کمک زیادی به ما کرده که توانستیم پیش بریم.

شما همیشه در صحبت هایتان از عدم حمایت بانوان و زنان گفتید

من در همه صحبت هایم خواستم بانوان حمایت بیشتری شوند. حمایت شدیم ولی خیلی بیشتر لازم است. نیاز است خیلی بیشتر از بخش آقایان به بخش بانوان توجه ویژه کنند، برای این که این روزنه امید روشن شده و این شمع روشن شده شعله بزرگ تری بگیرد و باقی بماند باید خیلی بهتر حمایت شود و امیدوارم توجه بیشتری کنند.

۲۵۱۲۵۱