ایمان گودرزی؛ قلعه نویی – استقلال بار دیگر تقابل دو یار قدیمی با یکدیگر با شکست ژنرال آبی ها به پایان رسید. امیر قلعه نویی بدون شک یکی از استقلالی ترین بازیکنان و سرمربیان فوتبال ایران به حساب می‌آید به طوری که حتی اگر رقیب هم باشد نمی‌تواند این تیم را شکست دهد. روز گذشته گل گهر سیرجان بار دیگر با امیر قلعه نویی به مصاف استقلال رفت و بازی با نتیجه دو بر یک به سود آبی ها به پایان رسید. جدا از آنکه گل گهر در تاریخ بازی‌هایش با استقلال در لیگ برتر، نتوانسته این تیم را شکست دهد، قلعه‌نویی هم در تقابل‌های اخیرش با تیم اسبقش، اصلا آمار خوبی ندارد.

مُهر پایان مجیدی بر ماجرای مشت‌های گره شده/ خبری از انتقام نیست+ عکس

آمار کلی تمام تقابل های قلعه نویی با استقلال

امیر قلعه نویی در بازی روز گذشته سی‌امین بازی خود را به عنوان رقیب استقلال روی نیمکت نشست. قلعه نویی که سابقه هدایت تیم هایی مانند سپاهان، مس کرمان، تراکتور سازی، ملوان، ذوب آهن و گل گهر را در لیگ برتر دارد در این بازی که هدایت سیرجانی ها را بر عهده داشت پانزدهمین باخت مقابل استقلال را از خود به جای گذاشت. سرمربی فعلی گل گهر در سی بازی که به عنوان سرمربی رقیب مقابل استقلال قرار گرفته است آمار ۱۵ باخت، ۱۰ برد و ۵ مساوی را از خود به جای گذاشته است. نتیجه بازی رفت فصل گذشته دو تیم با رای انضباطی (۳-۰) به سود استقلال اعلام شد. در بازی برگشت هم آبی ها با نتیجه دو بر یک از سد گل گهر گذشتند. دو فصل قبل هم امیر قلعه‌نویی نه تنها در لیگ برتر به استقلال باخت بلکه بازی دو تیم در جام حذفی هم با نتیجه ۰-۲ به سود شاگردان مجیدی به پایان رسید.

آمار تحقیرآمیز امیر قلعه‌نویی مقابل استقلال

امیرخان و هشت شکست متوالی مقابل استقلال

قلعه نویی از زمان حضور در تیم گل‌گهر شش بار مقابل استقلال قرار گرفته که ۵ بار درون زمین و یک بار هم با حکم کمیته انضباطی بازنده شده تا یک آمار ضعیف را مقابل تیم سابق خود ثبت کند. با احتساب دو شکست متوالی سپاهان به استقلال، حالا قلعه نویی ۸ بازی است که به استقلال می بازد و مقابل تیم سابق خود ناکام است.

وقتی ژنرال قهرمانی را از استقلال گرفت!

البته همیشه اینطور نبوده که قلعه نویی مقابل استقلال تسلیم شود. او وقتی سرمربی تراکتور بود در هفته بیست و نهم فصل ۹۴-۹۵ استقلال را ۳ بر ۲ در آزادی شکست داد و شانس قهرمانی را از شاگردان پرویز مظلومی گرفت. کنفرانس خبری امیر قلعه‌نویی پس از این بازی و جمله معروف «تعز من تشاء و تذل من تشاء» هنوز از یاد استقلالی‌ها نرفته است. سرمربی این روزهای گل‌گهر در آن بازی به شدت با مهدی رحمتی هم درگیر شد و روز پرحاشیه ای را گذراند.

قلعه نویی پس از آن بازی در فصل بعدی هم دو بار متوالی استقلال را با هدایت علیرضا منصوریان شکست داد تا سه برد متوالی مقابل این تیم داشته باشد. او در لیگ هفدهم هم در بازی رفت استقلال را در آزادی متوقف کرد و در بازی برگشت لیگ و بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا موفق به شکست تیم سابق خود شد. نوار شکست ناپذیری قلعه نویی اما در بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پاره شد.

پایان نباختن های امیر!

در لیگ امسال پرسپولیس، فولاد، مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن تیم‌هایی بودند که هیچ شکستی را تجربه نکرده‌ بودند و البته در میان آنها بیشترین درصد بدون باخت مربوط به تیم فوتبال گل‌گهر با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی بود. این تیم از هفته ۲۱ مسابقات فوتبال لیگ سال قبل و پس از باخت به استقلال تا پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ بیست و دوم، ۱۵هفته متوالی را در مسابقات بدون شکست پشت سر گذاشته بود. که با باخت روز گذشته به استقلال بار دیگر آبی ها بلای جان قلعه نویی شدند و این رکورد شکست ناپذیری را از او گرفتند.

امیر قلعه نویی: آدمی نیستم که فوتبال را به نامادری اش بسپارم! | ایران ورزشی  آنلاین

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱