لیگ برتر کشتی آزاد با حضور ۸ تیم از آبان شروع می‌شود که به نظر امسال لیگ برتر کشتی آزاد از جذابیت بیشتری برخوردار است. از این هشت تیم که در دو گروه چهار تیمی تقسیم شده‌اند، سه تیم شرایط بهتری از بقیه تیم‌ها دارند و پیش‌بینی می‌شود قهرمان از بین یکی از این سه تیم بیرون می‌آید. این سه تیم تقریباً تمامی ستاره‌های کشتی را در اختیار گرفته‌اند و قراردادهای بازیکنان ملی‌پوش هم به یک میلیارد تومان نزدیک شده است. در این لیگ جذاب اما یک خبر مهم وجود دارد و آن هم غیبت حسن یزدانی است.

حسن یزدانی بدون تیم

یکی از اتفاقات مهم لیگ برتر کشتی آزاد غیبت حسن یزدانی است. ستاره کشتی ایران و مرد هشت مداله که حالا نفر یک تاریخ کشتی ایران در کسب مدال جهانی و المپیک است، هیچ پیشنهادی برای حضور در لیگ برتر نداشته است. حسن یزدانی هر ساله بیشترین مبلغ قرارداد لیگ برتر را به خودش اختصاص می‌داد و حضورش در لیگ برتر یک وزنه مهم به حساب می‌آمد اما امسال نه تنها خبری از امضای قرارداد نیست، بلکه با توجه به شنیده‌ها حتی پیشنهادی هم نداشته است. ظاهراً قراردادی که حسن یزدانی سال گذشته امضا کرده بود، باعث شده تا باشگاه‌های لیگ برتری از امضای قرارداد با او امتناع کنند. یزدانی سال گذشته قرارداد خود را به نحوی بست که اصلاً در لیگ برتر به روی تشک نرفت اما مبلغ قرارداد خود را کامل دریافت کرد و ظاهراً امسال هم قصد داشته همین روند را در پیش بگیرد اما هیچ تیمی حاضر به امضای قرارداد با او نشده است.

مصاحبه دردسرساز پدر؟

البته این روزها شایعاتی هم مطرح است که مصاحبه تند پدر حسن یزدانی علیه رئیس فدراسیون کشتی در این ماجرا بی‌تأثیر نیست. هنوز مشخص نیست این ماجرا واقعیت دارد یا نه اما ظاهراً رابطه فدراسیون کشتی با حسن یزدانی به‌دلیل انجام مصاحبه تند پدر حسن یزدانی در فرودگاه شکرآب شده و مثل گذشته دیگر گرم نیست. در سال‌های اخیر حسن یزدانی با حمایت‌های فدراسیون قراردادهای خوبی را بسته بود.

کامران ۸۰۰ میلیونی، رکورد شکست

در غیاب حسن یزدانی امسال بهترین قرارداد متعلق به کامران قاسمپور است. کشتی‌گیر طلایی ایران در جهانی بلگراد برای حضور در لیگ برتر با تیم انبوه‌سازان هوتن قرارداد بسته که بر اساس شنیده‌ها این قرارداد ۸۰۰ میلیون تومان است. این بالاترین رقم قرارداد در لیگ برتر کشتی است. این رکورد به طور طبیعی در هر سال متعلق به حسن یزدانی بود اما امسال در غیاب او رکورد در اختیار کامران قاسمپور قرار گرفت. رحمان عموزاد هم با تیم صنایع قرارداد بسته که قرارداد او کم به نظر نمی‌آید و او هم رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان را امضا کرده است.

مثلث قهرمانی

پتروپالایش بلیش تاکستان، انبوه‌سازان هوتن و صنایع مازندران سه تیم حاضر در لیگ برتر کشتی هستند که مثلث قهرمانی را تشکیل می‌دهند. سه تیم مدعی که ستاره‌های تیم ملی کشتی را در اختیار گرفتند و برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی با هم رقابت بسیار سختی را دارند. پتروپالایش تاکستان بر اساس شنیده‌ها در پشت پرده حمایت محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی را دارد. صنایع مازندران با رضا یزدانی وارد لیگ برتر می‌شود و تیم انبوه‌سازان هوتن هم هنوز به طور دقیق مشخص نیست با هدایت چه کسی به مسابقات می‌آید اما شنیده‌ها حکایت از این دارد که از سوی افراد نزدیک به فدراسیون حمایت‌ می‌شود.

۲۵۸ ۲۵۸