سپهر ستاری: پس از حواشی بسیار در نهایت فدراسیون فوتبال رای به برکناری دراگان اسکوچیچ از تیم ملی داد و کارلوس کی‌روش پرتغالی بار دیگر به نیمکت ایران برگشت. کی‌روش در زمان حضور در ایران موافقان و مخالفان بسیاری داشت و بازگشتش به ایران واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

حسن روشن یکی از مخالفان جدی کی‌روش در مدت ۸ سال حضور در ایران بود و بارها از او انتقاد کرد. روشن که اخیرا هم از تصمیم فدراسیون برای بازگرداندن کی‌روش انتقاد کرده بود، در گفت و گو با روزگار پرس در خصوص این اتفاق صحبت کرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ابتدا گفت: من به آقای تاج و نبی تبریک می‌گویم که با هر بدبختی بود به فدراسیون برگشتند. آن‌ها دوستان خوب ما هستند و متاسفانه من هم از آن‌ها حمایت کردم و حتما آن‌ها بهتر از ما می‌دانستند که کی‌روش را آوردند و امیدوارم در جام جهانی اتفاقات خوبی رخ دهد. ۸ سال اینجا هیچ کاری نکرد و مقامی نیاورد و همه پول‌های ما را گرفت و دوباره می‌خواهد برگردد. در کشورهای آفریقایی هم او را نگه نداشتند و هیچ دستاوردی نداشت و حالا به خانه‌اش برگشته و در گاوصندوق را باز کنند و هرچه پول هست به او بدهند و چیزی هم از او نخواهند. ما آقای رایکوف را داشتیم که فوتبال مدرن را پایه‌گذاری کرد. بعد هم اوفارل آمد و این کار را کرد. او برعکس کی‌روش چند مربی مثل مهاجرانی را تربیت کرد که بعد همین مربیان مثل آقای حبیبی و مهاجرانی و صالح‌نیا کلی موفقیت به دست آوردند. من واقعا متاسفم.

گول نبی و تاج رو خوردیم/حسن روشن فدراسیون را آتش نمی‌زند

روشن درباره برکناری اسکوچیچ و برخوردی که با او شد گفت: قبلا هم چنین کاری کردند که ایویچ را کنار گذاشتند. ۷۰ درصد صعود تیم ملی به جام جهانی کار باقری و هاشمیان بود که در تیم آرامش برقرار کردند و مثل کی‌روش در هر بازی جنجال نداشتند. کی‌روش از یک هفته قبل هر بازی کلی جنجال درست می‌کرد و در این مدت یک بار با تیم بزرگ بازی نکرد. در مورد کادر قبلی شخصیت و اخلاق رعایت نشد و هیچی در فوتبال نداریم. فوتبال ما در آسیا که چی ینشد و یک جام جهانی با اسکوچیچ رفتیم که قبلا با برانکو و کی‌روش و حشمت مهاجرانی هم رفته بودیم. پولی که به مهاجرانی می‌دادند با کی‌روش قابل مقایسه نیست. باید به حال این فوتبال گریه کرد. من واقعا متاسف هستم.

از روشن سوال کردیم که شما گفته بودید اگر کی‌روش برگردد فدراسیون فوتبال را آتش می زنید که او این واکنش را نشان داد:«از این اتفاق خیلی ناراحت هستم. خود تاج و نبی بگویند او چه کاری کرده که تصمیم به بازگشتش گرفته‌اند؟ ما گول نبی و تاج را خوردیم که از آن‌ها حمایت کردیم. در ایران کسانی داریم که نگران یارانه هستند بعد ایشان می‌آید و پولش را راحت می‌گیرد. این کار درستی نبود و خیلی اشتباه بزرگی کردند. اینکه ایشان تیم را به جام جهانی برده که برانکو و بقیه هم بردند. حالا به ایران هم بیاید حتما طلبکار می‌شود. شاید این افراد با کی‌روش هم شریک باشند این حدس من است.

حسن روشن درباره تساوی دیروز استقلال و انتقادات از ریکاردو ساپینتو گفت: من وقتی ایشان آمد گفتم کمی صبر کنید چون من که ایشان را نمی‌شناسم درست نیست بگویم خوب است یا بد. بازی دیروز بد نبود ولی دروازه برمی‌داشتند فرقی نمی‌کرد! ایشان از تیم شناخت ندارد. یامگا پارسال بیشترین گل را زد و امثال هم جلوی مس آن قشنگ را زد. بازیکن خطرناک و زحت‌کشی است که دفاع را به هم می‌زند، بعد ساپینتو او را دفاع راست گذاشته است. یامگا مثل غفور جهانی دفاع را به هم می‌زند گل‌هایی زده که هیچکس باور نمی‌کند. او و قایدی باید راس حمله باشند و این آقا قایدی را یک خط برده عقب و یامگا را برده دفاع راست. من در جشن جام جهانی هم بودم که آقای ساپینتو هم بود که دیروز گفته من هیچی از فوتبال نمی‌فهمم. من خودم را بازنشسته کرد ولی تو مدرکت را بیاور، من هم مدرک خودم را می‌آورم. آقای ساپینتو اینجا ایران و باشگاه استقلال است. این حرکات زشت است. کدام مربی این اداها را در آورده که به برانکار لگد بزند. استقلال دیروز خوب بازی کرد ولی گل نزد. بازیکنان تیم هم جوان هستند. تیم خیلی خوبی است ولی بازیکنان جوان هستند که بعضی موقعیت‌ها را از دست می‌دهند. این تیم با رفتارهای مربی‌اش چهارم هم نمی‌شود. من حرف نمی‌زنم که جای کسی را بگیرم. حرف هوادار را می‌زنم. این پرتغالی‌ها که می‌آیند هم از خط کی‌روش هستند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸