به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، خداداد افشاریان در خصوص اعتراض ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال بعد از باخت به سپاهان در مورد صحنه مشکوک به پنالتی گفت: من هم آن صحنه را از تلویزیون دیدم. داور در ۱۰ متری صحنه است. به نظرم بازیکن استقلال بزرگنمایی می‌کند و ادامه بازی بهترین تصمیم بود که حیدری به درستی قضاوت کرد.

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: به بازیکن استقلال فشار نمی‌آید. یک تماس معمولی و در ادامه بزرگنمایی بازیکن استقلال است. به پای بازیکن استقلال دقت کنید؛ او شیرجه می‌زند.

افشاریان ادامه داد: نیمی از کارشناسان گفته‌اند این صحنه پنالتی است و نیمی گفته‌اند نیست. در این شرایط باید به داور اعتماد کرد.

وی در خصوص شکایت استقلال از داور بازی با سپاهان تصریح کرد: استقلال کار خودش را می‌کند ولی ما به این دست از رفتار اداری باشگاه‌ها توجه نمی‌کنیم. هم طرفدار تیم‌ها هستیم و هم طرفدار داوران. اگر داوران حقی از تیمی ضایع کنند، اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد. داور تنبیه و تشویق دارد. صحنه‌ها کاملاً واضح و شفاف است. اگر داوری اشتباه کند، مماشات نداریم.

رئیس کمیته داوران در خصوص اعتراض مس رفسنجان به پنالتی تیم نساجی هم اظهار کرد: در آن مسابقه آقای اصفهانیان ناظر بود. چیزی که در فیلم دیدم، قبل از پنالتی اول که به نفع نساجی گرفتند، آفساید بود.

افشاریان گفت: از ربیعی سرمربی مس تشکر می‌کنم که حرفه‌ای صحبت کرد ولی در اینکه برای ما نسخه بپیچد و بگوید فلان داور را بگذارید یا نگذارید، صحبت‌هایش قابل دفاع نیست.

۲۵۶ ۲۵۱