ایمان گودرزی؛ پرسپولیسی ها که با پس از ناکامی در فصل گذشته نقل و انتقالات برای فصل آینده را طوفانی شروع کردند. حالا دچار ضعف های شدید مدیریتی در تیم شده ‌اند. گل محمدی سرمربی سرخ پوشان در آخرین مصاحبه ‌اش اعلام کرد که باشگاه هنوز تمام خواسته های او را برآورده نکرده است و پس از منتفی شدن اردوی خارجی هجمه ها روی مدیریت تیم بیشتر نیز شد. با هم به بررسی نکات منغی مدیریتی این پرسپولیس کهکشانی می‌پردازیم؛

عدم برگزاری اردوی خارجی!

در حالی که قرار بود کاروان تیم فوتبال پرسپولیس برای برپایی اردوی ۱۰ روزه راهی یکی از کمپ‌های اطراف استانبول در کشور ترکیه شود اما برگزاری این اردو کنسل شد تا قرمزها تمرینات پیش فصل را در ورزشگاه کاظمی ادامه دهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت برگزار کننده این اردو در ترکیه با قیمت مناسبی قصد داشت این کار را انجام دهد و حتی وعده برگزاری بازی‌های تدارکاتی را با تیم های خوبی به کادرفنی قرمزها داده بود اما گفته می‌شود به دلیل نبود اسپانسر این اردو منتفی شد.

هر چند وزارت ورزش به همه تیم ها اعلام کرده نمی توانند اردوهای خارجی داشته باشند و باید در ایران اردو بزنند اما شنیده شده شرط وزارت ورزش و شورای برون مرزی برای سرخابی‌ها جهت برگزاری اردوی خارجی گرفتن اسپانسر است و آنها اجازه ندارند از بودجه خود هزینه‌ای برای برگزاری اردوی خارجی که موجب خارج شدن ارز از کشور می شود انجام دهند و این موضوع دلیل اصلی منتفی شدن اردوی تیم پرسپولیس در کشور ترکیه است. در شرایطی که رقبای پرسپولیس اردوی پیش فصل در ترکیه برگزار می کنند درویش نتوانست یک اردوی درجه دو را حتی برای تیم محیا کند تا پرسپولیس حتی از تیم هوادار هم در اردوی پیش فصل عقب بماند و مشکل دیپلماسی و پول و کمپ و… فقط شامل پرسپولیس شود.

این پرسپولیس هنوز درویش است!

عدم پرداخت مطالبات فصل قبل بازیکنان

یکی از مسائل مهم برای آرامش و ثبات در اردوی یک تیم پرداخت به موفع دستمزد و مطالبات بازیکنان آن تیم است. پیزی که در فصل های اخیر کمتر در پرسپولیس شاهد آن بوده‌ایم. شنیده می‌شود که مطالبات بازیکنان پرسپولیس از فصل گذشته هنوز به صورت کامل پرداخت نشده است، با ثبت قراردادها و دستمزد های جدید که رقم آنها پایین هم نیست شاید اردوی پرسپولیس بار دیگر دچار تشویش و تحریم تمرین شود اتفاقی که فصل های گذشته به مراتب آن را در تمرینات سرخ پوشان مشاهده کرده ایم. حتی در مقطعی یحیی گل محمدی به دلیل همین مشکلات مالی باشگاه را تهدید به استعفا و خداحافظی کرد. شاید اگر در فصل پیش رو روند مدیریتی تیم مثل فصل گذشته باشد باز هم شاهد این قهر و آشتی ها و تمرین نکردن ها باشیم!

مخالفت مدیرعامل پرسپولیس با استعفای گل‌محمدی؛ استراحت کن و برگردد- اخبار  فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

پنهان شدن پشت جذب ستاره‌های مسن

هیچ کس نمی‌تواند منکر عملکرد خوب پرسپولیس در خرید اسم های بزرگ در نقل و انتقالات این فصل شود، اما یک نکته بسیار مهم در مورد تیم یحیی گل محمدی برای فصل پیش رو میانگین سنی بالای تیم است که شاید زیر سایه اسم های بزرگی که جذب شده ‌اند، پنهان شده است. در فوتبال مدرن حال حاضر دنیا میانگین سنی پایین تیم یکی از فاکتورهای مثبت باشگاه ها به حساب می‌آید و معمولا تیم ها به دنبال این هستند که بتوانند روی بازیکنان خود به صورت بلند مدت حساب باز کنند. نه اینکه هر فصل با چالش سن بالای بازیکنان در تیم روبرو شوند. شاید تمرینات مدرن باعث شده باشد که سن خداحافظی بازیکنان بالاتر برود اما به نظر می‌رسد در فوتبال ایران مشکل از کمبود بازیکن مستعد و عدم توجه به فوتبال پایه و بازیکن سازی باعث این اتفاق شده است و تیم ها مجبورند که همچنان روی استعداد های ۱۰ فصل گذشته حساب باز کنند.

این پرسپولیس هنوز درویش است!

عدم موفقیت در جذب مهاجم خارجی!

تیمی که در فصل پیش مشکل گلزنی داشت و در نیم فصل از جذب مهاجم خوب خارجی عاجز ماند در این فصل نیز به مشکل خورده و نه می تواند مهاجم خارجی جذب کند و نه اقدامی برای مهاجمان داخلی و.. کرد تا در فاصله ۲۰ روز به شروع لیگ همچنان در جذب مهاجم عاجز باشد. با نگاهی به بازی های فصل گذشته پرسپولیس به راحتی می‌توان فهمید مشکل تیم یحیی مهاجم تمام کننده با ثبات است. نقطه ضعفی که در نقل و انتقالات اثری از برطرف شدنش نمی‌بینیم و وعده های مدیریت به نتیجه نرسید و با این وضعیت به نظر می‌رسد که شاکله اصلی مهاجمان فصل آینده همان مهاجمان فصل گذشته قرمز پوشان باشد. در حالی که یحیی گل‌محمدی نام کاسیانو دیاز را به عنوان مهاجم مورد نظرش به مدیران باشگاه پرسپولیس داده بود تا عملیات انتقال او به جمع قرمزها نهایی شود اما این انتقال تاکنون رخ نداده و حالا اتفاق جدیدی که در رابطه با این بازیکن رخ داده شاید موجب شد تا یحیی قید حضور این بازیکن را در پرسپولیس بزند.ماجرا از این قرار است که طی ۲ روز گذشته این مهاجم برزیلی در تمرینات ویزلا پرتغال حضور نداشته و برخی تصور می‌کردند این بازیکن شاید راهی ایران شده اما گفته می‌شود کاسیانو در تمرینات ویزلا از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شده و شاید این موضوع موجب شود تا حضور این مهاجم برزیلی در پرسپولیس منتفی شود. با توجه به اینکه اخبار و حواشی زیادی در یک ماه اخیر در رابطه با حضور این بازیکن در ایران منتشر شده، به نظر می‌رسد یحیی و مدیران پرسپولیس به دنبال پلن B خواهند رفت تا گزینه دیگری جانشین این مهاجم برزیلی شود. به گفته محمد محمدی باشگاه با یک گزینه به توافق رسیده‌ است و بعد از انجام کارهای اداری و روال انتقال به تهران می‌آید و بعد از عقد قرارداد رسمی به تیم اضافه می‌شود. همچنین ۷-۶ گزینه دیگر در این پست از سوی کادر فنی به باشگاه معرفی شده‌اند که دو نفر از آنها قرارداد داشته‌اند، هم خودشان و هم باشگاه‌شان مبالغ میلیون دلاری از پرسپولیس می‌خواستند که پرداخت چنین ارفقامی در توان باشگاه نبوده است. امید می‌رود این مهاجم فقط برای ساکت کردن اعتراضات هواداران نباشد و در زمین فوتبال نیز کارایی داشته باشد.

این پرسپولیس هنوز درویش است!

تضعیف کادرفنی بجای تقویت آن!

پرسپولیس هنوز نتوانسته تمرین دهنده و پلن ساز اسمش را انتخاب کنید تا تمرینات مهم پیش فصل اسمش بدون هیچ طراح تاکتیکی انجام گیرد… در واقع پرسپولیس تنها تیم لیگ است که هنوز کادرفنی اش کامل نشده است! در آخرین تغییرات نیمکت پرسپولیس طی هماهنگی‌های باشگاه و کادر فنی تیم ، حسن تشکری‌کیا به عنوان دستیار بدنساز پرسپولیس در کنار لوسادا بنیتز مربی بدنساز خارجی سرخپوشان انتخاب و مشغول به فعالیت شد. او که به درخواست لوسادا برای کمک به او و برای رسیدگی به وضعیت بازیکنان مصدوم در حین بدنسازی چند روزی در کنار تیم حضور داشت، رسما به عنوان دستیار بدنساز در تیم فوتبال پرسپولیس فعالیت خواهد کرد. اما همچنان این سوال در ذهن هوادار است که در تمرینات پیش فصل چه کسی برنامه های تمرینی کار با توپ بازیکنان را طراحی می‌کند!

برگزاری تمرین پرسپولیس با حضور عضو جدید کادر فنی/عکس - روزگار پرس

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱