ریحانه اسکندری: اقامت طولانی مدت سروقامتان والیبال ایران در اروپا و ناسازگاری مذاقشان با دستپخت سرآشپزهای اروپایی،باعث شد ملی‌پوشان در آخرین روز اقامت خود در شهر گدانسک لهستان، آشپزخانه هتل را با بوی برنج و کباب ایرانی آشنا کنند تا با انرژی دیگری راهی ایتالیا شوند.

ملی‌پوشان والیبال پس از کسب سه پیروزی ارزشمند در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال و صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها تمرین‌های خود را در شهر گدانسک، برای رویارویی با لهستان ادامه دادند.

استقبال بسیار ضعیف ایتالیا از فینالیست‌های لیگ‌ ملت‌ها

کباب‌بازی ملی‌پوشان والیبال در اروپا آشپز؛اسفندیار بود

یکشنبه ۲۶ تیر، تیم ملی والیبال، گدانسک را به مقصد بولونیا ایتالیا ترک کرد و پس از استراحتی کوتاه تمرینات خود را از سر گرفت. ورود تیم ملی به ایتالیا در شرایطی انجام شد که ایتالیایی‌ها هیچ‌گونه آمادگی برای پذیرایی از ملی‌پوشان نداشتند و علی‌رغم اینکه از ساعت ورود مهمانان ایرانی خود خبر داشتند، بازهم غذایی برای شام تدارک ندیده بودند و نه تنها غذایی تدارک ندیده بودند، بلکه اعلام کردند هیچ رستورانی در این اطراف قادر به صرف شام برای آن‌ها نیست؛ اما کاش مشکل به همین نبود شام ختم می‌شد، عدم حضور هیچ نماینده‌ای برای انجام کارهای اسکان در هتل هم یکی دیگر از معضلاتی بود که والیبالیست‌ها با آن مواجه شدند.البته که اگر ماجرا به همین موارد ختم می‌شد با اغماض امکان گذشتن از آن وجود داشت اما ضعف اتاق‌ها و کوچک بودن تخت‌ها، از دیگر مشکلاتی بود که صدای همه تیم‌های حاضر در هتل علی الخصوص سروقامتان ایرانی را درآورد.

این نکته را نباید فراموش کرد که ورزشکاران هنوز هم با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وادی، پاسور توانمند تیم ملی نیز درخصوص شرایط میزبانی ایتالیا، می‌گوید:« شرایط سالن تمرین، تغذیه و … ایده‌آل نیست اما برای تمام تیم‌ها یکسان است. سعی کردیم با این شرایط کنار بیاییم. تمام تلاش‌مان را کردیم که تمرینات خوبی داشته باشیم و از نظر ذهنی آماده بازی با لهستان باشیم. جوری رفتار کردیم که شرایط میزبانی مشکلی برای ایران ایجاد نکند.»

شور و هیجان خیره‌کننده ملی پوشان در اولین تمرین

با همه این‌ مشکلات و سختی‌ها، جوانان پرانگیزه ایرانی، تصمیم گرفتند که حواشی را کنار بگذارند و تمرینشان را شروع کنند. هرچند که سالن تمرینشان غیر استاندارد و بسیار گرم بود، اما آن‌ها تمرینات پرفشارشان را با هیجان و شور بالا شروع کردند. انگار یک مسابقه جدی والیبال درحال برگزاری باشد. بهروز عطایی با دقت بالا نکات مهم را به بازیکنان گوش زد می‌کند و بازیکنان نیز خودشان را در شرایط مسابقه تصور می‌کنند و به قدری تمرینات خود را جدی گرفته‌اند که که بازیکنان تیم آمریکا دقایقی را به تماشای تمرینشان نشستند.

عطایی مدام دریافت‌کننده‌ها را جابه‌جا می‌کند و مرتضی شیاری، کمک مربی تیم والیبال آمریکا نیز دقایقی با کادر فنی تیم ایرانی گفت‌وگو می‌کند.

با تشخیص سرمربی تیم والیبال کشورمان، به علت حساسیت دیدار ایران در مرحله نهایی با لهستان، آنالیز این تیم به صورت پست به پست و گروهی انجام می‌شود. امیر علی‌اکبری دیگر آنالیزور تیم ملی با جمع‌آوری اطلاعات و ارسال آن برای خوریانی و طلوع کیان نیز به بررسی دقیق‌تر این حریف قدرتمند کمک می‌کند.

محمدرضا حضرت‌پور، لیبرو تیم ملی والیبال کشورمان در حاشیه تمرین درباره دیدار ایران در مرحله نهایی با لهستان گفت: «در مرحله یک چهارم نهایی باید مقابل لهستانی قرار بگیریم که در مرحله مقدماتی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورده. امیدوارم بازهم بتوانیم این تیم را شکست دهیم و به مرحله بالاتر و به جمع ۴ تیم نهایی راه پیدا کنیم. البته به نظر من تمام تیم‌ها در فینال کامل شده‌اند و برای قهرمانی می‌جنگند. تیم ایران هم با تمام قدرت پیش خواهد رفت تا حریفان‌ش را شکست دهد.»

همه یک صدا برای شکست مجدد لهستان

کباب‌بازی ملی‌پوشان والیبال در اروپا آشپز؛اسفندیار بود

تیم ایران، با یاران قدرتمند خود، کاپیتان میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، احسان دانش‌دوست، محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امیررضا سرلک، محراب ملکی‌سرخی، امین اسماعیل‌نژاد، بردیا سعادت، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور به مصاف لهستانی می‌رود که همه قوای خود را برای پیروزی جمع کرده است.

کادر فنی لهستان نیز ۱۴ بازیکن خود را برای حضور در این مرحله مشخص کرده و به چشم خوردن اسامی بازیکنان با تجربه نشان می‌دهد که آن‌ها متوجه سختی بازی با ایران هستند.

الکساندر اشلیوکا، کامیل سمنیوک، توماش فورنال، یاکوب کوچانوفسکی، جاکوب پوپیفتاک، ماتئوش بینیک، کارول بوترین، پاول زاتورسکی، لوکاس کاشمارک، بارتوش کورک، مارسین جانوش، گرگور لوماچ، کارول کلوس و بارتوش بدنوژ ۱۴ بازیکن عقاب‌ها در این مرحله از رقابت‌ها هستند.

لوماچ پاسور با تجربه و ۳۴ ساله تیم ملی لهستان است که با میلاد عبادی‌پور در تیم اسکرا بلخاتف همبازی بوده است.

این دو بازیکن به علت سال هایی که در پلاس‌لیگا کنار هم بودند شناخت خوبی از بازی یکدیگر دارند.

علیرضا طلوع‌کیان آنالیزور تیم ملی درباره شرایط بازیکنان تیم ملی والیبال ایران می‌گوید: «دوری از خانواده و وطن سخت است، مخصوصاً که تیم ایران بازیکنان ۲۰-۲۱ ساله در ترکیب تیم خود دارد. تمام این سختی‌ها، رنج‌ها و دوری‌ها فقط یک هدف دارد و آن هم بالا بردن پرچم کشورمان است.»

شاید مهم‌ترین چیز در مورد این تیم تازه نفس و جوان، همین انگیزه و تلاش بی‌وقفه است. تیمی که در هفته‌های اول لیگ ملت‌ها، بازنده شناخته می‌شد، حالا همه نگاه‌ها را معطوف به خود کرده است.

جوانانی که در تلاش‌اند تا نام ایران را بالا نگه دارند و هیچ سختی و مشکلی آن ها را از این هدف منصرف نمی‌کند.

تیم ملی والیبال ایران، در چهارچوب مرحله نهایی رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۲، پنجشنبه از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف لهستان می‌رود.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱ ۲۵۱