رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: سابقه نشان داده که این فدراسیون را باید کوهنوردان و ورزش‌های صعودی اداره کنند.

به گزارش روزگار پرس ، رضا زارعی در مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی که یکشنبه، ۱۲ دی برگزار شد با ۳۸ رای برای سومین بار به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

زارعی در جمع خبرنگاران در مورد انتخاب به عنوان رئیس این فدراسیون و برنامه‌های خود در چهار سال آینده گفت: از اعضای مجمع به خاطر اعتماد به من تشکر می‌کنم. فدراسیون ما پتانسیل بسیار بالایی دارد. به ویژه از زمانی که سنگ‌نوردی وارد المپیک شد و یخ نوردی در آستانه اعزام به بازی‌های آسیایی است. بازی‌های آسیایی هانگژو در پیش است و رویکرد فدراسیون باید به گونه ای باشد که کوهنوردی خودنمایی کند.

او افزود: نسل جوان امروز ورزش‌های پرهیجان را می‌طلبد و دیدید که سنگ نوردی در توکیو بسیار مورد توجه قرار گرفت. ما باید تلاش کنیم که جامعه کوهنوردی علاوه بر رسیدن به خواست های خود که صعودهای مقتدر است، در زمینه آموزش هم به خوبی عمل کنند و در کنار فدراسیون باشند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در مورد درخواست رضا علیپور قهرمان سنگ‌نوردی جهان که پیش از این اعلام کرده بود سالن نداریم، گفت: هزینه کردن برای ساخت و ساز سالن در حیطه وظیفه هیات‌های استانی، شرکت توسعه و تجهیز و وزارت ورزش است. حق با رضا بود و چهار سال قبل سالن تکمیل می‌شد. فکر می‌کنم مدال طلای المپیک و بازی های آسیایی آنقدر ارزش دارد که با ۴، ۵ میلیارد سالن رضا را تکمیل کنیم. من از شرکت توسعه تقاضا می‌کنم حمایت کند، سنگ نوردی ما پتانسیل زیادی داریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از برنامه های سایر نامزدها استفاه می‌کند، گفت: قطعا بخشی از برنامه‌ها مشترک و بر اساس عملکرد هشت سال فدراسیون تهیه شده است. هر چیزی که جامع و کامل باشد فدراسیون وظیفه دارد به آن عمل کند.

زارعی در مورد استقبال کم از کاندیداتوری در انتخابات کوهنوردی اظهار کرد: ورزش کوهنوردی به منابع مالی نیاز دارد و حوادث کوهنوردی هم زیاد است. مهمترین فعالیت‌های فدراسیون در کنار کسب منابع مالی، آموزش برای کاهش حوادث ورزشی است. این فدراسیون ‌ها که تخصصی هستند باید توسط اعضا آن رشته ریاست شوند. سابقه نشان داده که این فدراسیون را باید کوهنوردان و ورزش‌های صعودی اداره کنند. در هشت سال گذشته توسعه ورزش قهرمانی مهمترین راهبرد وزارت برای فدراسیون است اما فعالیت تشکیلاتی باشگاه‌ها اتفاق خوبی است که طی سال های گذشته اتفاق افتاد و باید ادامه داشته باشد اما پیشگیری از حوادث ، کمک به هیات‌ها، ایجاد راهکارها جهت کسب منابع مالی جزو اهدافی است که باید دنبال شوند.