تیم ملی وزنه برداری پسران ایران با وجود اینکه بصورت کیفی به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان اعزام شده بود، نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها دونفرشان مدال آور بودند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی عربستان به پایان رسید و تیم پسران ایران با توجه به اینکه کیفی اعزام شده بود، انتظارات را برآورده نکرد و در مقابل، تیم دختران در اولین حضور خود تاریخ سازی داشت.

تیم ملی دختران ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد که از تیم هشت نفره ایران ۲ مدال نقره و ۲ برنز و سکوی سومی تیمی به دست آمد. البته  دو وزنه بردار هم اوت شدند هر چند که باید بیشتر از این روی تیم دختران کار کرد اما بازهم در اولین حضور خوب ظاهر شدند. تیم دختران در  رده بندی امتیازی سوم و در رده بندی مدالی سیزدهم شد.

نکته مهم تر این  است یکتا جمالی در سال ۲۰۲۱ توانست عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. او با وجو اینکه رده سنی اش نوجوانان بود، در مسابقات جوانان جهان سوم شد و اولین مدال جهانی دختران ایران را گرفت. در مسابقات نوجوانان جهان هم نایب قهرمان شد و اولین مدال نقره تاریخ وزنه برداری زنان ایران را کسب کرد. جمالی استعدادی است که با سرمایه گذاری بر روی او و حمایت بیشتر می توان در آینده شاهد مدال آوری بیشتری از او بود.

غزاله حسینی نیز در اولین تجربه بین المللی خود مدال برنز دوضرب را گرفت.

از ۴۸ حرکت تیم ملی دختران، ۱۷ حرکت به درستی انجام نشد و ۳۱ وزنه هم مهار شد و نمایندگان ایران چراغ سفید گرفتند.  البته هیچ کدام از نمایندگان ایران هر شش حرکت خود را به درستی انجام ندادند که کادرفنی باید به این نکته هم توجه کند.

اما شرایط در تیم ملی پسران متفاوت بود. با توجه به قدمتی که وزنه برداری پسران ایران در نوجوانان جهان دارد قطعا انتظار از این تیم به گونه ای دیگر بود. به ویژه اینکه تیم با هدف کسب مدال به صورت کیفی به مسابقات اعزام شده بود. تیم ملی پسران با شش وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرد و با وجود اینکه شانس های مدال به این مسابقات اعزام شدند اما تنها دو وزنه بردار مدال آور بودند. در واقع حاصل تلاش تیم پسران ۳ طلا و ۲ برنز بود.

البته در طول مسابقه برخی از وزنه بردار ایران برای مدال تلاش کردند اما حرکت های حساسی که می توانست آنها را به مدال برساند را از دست دادند. در این میان یک نفر هم اوت کرد. این نشان می دهد که تیم پسران نیاز به کار بیشتر دارد و شاید سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی برای آماده کردن این تیم با توجه به تعطیلی طولانی مدت اردوها و مسابقات داخلی، مدت زمان بیشتری نیاز داشت.

تیم ایران در رده بندی امتیازی پنجم و در مدالی چهارم شد. این در حالی بود که تیم پسران تایلند با وجود اینکه چهار وزنه بردار داشت اما در مدالی بالاتر از ایران قرار گرفت و با ۴طلا ، ۱ نقره و ۲ برنز دوم شد.

یکی از نکات مهم در تیم پسران این بود که تنها یک وزنه بردار توانست هر شش حرکت خود را به درستی انجام شود. از ۳۶ حرکت تیم ایران، ۱۵ وزنه مهار نشد. ۲۰ حرکت به درستی انجام شد و یک حرکت هم وزنه بردار ایران انصراف داد.