به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” ، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان یک هفته دیگر در جده عربستان آغاز می‌شود و در لیست اولیه‌ای که از سوی فدراسیون جهانی منتشر شد، نام شش وزنه‌بردار پسر و هشت وزنه بردار دختر از ایران وجود داشت.

ایران می‌توانست در هر بخش ۱۰ وزنه‌بردار اعزام کند تا با تیم کامل در مسابقات حضور داشته باشد اما این اعزام ناقص انجام می‌شود.

در این میان، تعداد نفراتی که در کنار تیم به مسابقات اعزام می‌شوند حاشیه‌ساز شده است و منتقدان سوال می‌کنند که چرا به‌جای این همراهان سعی نشده تعداد ورزشکاران بیش‌تر شود.

سعید علی حسینی (سرمربی)، جواد نادری و محسن داودی (مربی) و علی جباری (مدیر فنی) اعضای کادرفنی تیم مردان را تشکیل می‌دهند که در این اعزام حضور دارند.

هم‌چنین اکبر خورشیدی‌فر (ناظر فنی)، سعاد چامه گوی (مربی بانوان) اعضای کادرفنی تیم دختران هستند.

داودی باقری نایب رییس فدراسیون نیز به عنوان پزشک مسابقات و حسن عربشاهی به عنوان داور به مسابقات اعزام می‌شوند.

محمد مالمیر مسوول امور فرهنگی فدراسیون به عنوان سرپرست، مرتضی سیف‌زاده پیشکسوت وزنه‌برداری و محمد حسین شجاع‌فرد از داوران ایران به عنوان همراه و دو نفر حراست مردان و زنان از دیگر نفرات اعزامی همراه تیم ملی هستند.

سعید علی حسینی، سرمربی تیم ملی در مورد این اعزام ناقص بیان کرد: ما در اردوی اول بر اساس رکوردهایی که در نظر گرفته بودیم ۵۱ وزنه بردار را دعوت کردیم و پس از آنالیز نفرات، ۱۰ نفر به عنوان تیم اصلی و ۱۰ نفر به عنوان آینده سازان دعوت شدند. ما توانایی این را هم داشتیم که با ۱۰ نفر شرکت کنیم یا این که فقط نفراتی را اعزام کنیم که بتوانند مدال جهانی کسب کنند. من به عنوان سرمربی آماده این بودم که هر دو تیم را آماده کنم سپس بحث کیفی بودن اعزام مطرح شد.

او در مورد این که چرا تیم کامل اعزام نشد در حالی که بحث توجه به پشتوانه‌ها بسیار مهم است؟ تاکید کرد: ما بحث آینده‌سازی و آینده‌نگری را با کمک فدراسیون پیگیر هستیم و تا روز آخر نفرات را حفظ می‌کنیم. اما به هر حال باید تیمی را ببریم که باعث سربلندی ایران شود. درست است چهار ماه روی وزنه‌برداران کار کردیم و زحمت کشیدیم اما نمی‌توانیم ورزشکاری را ببریم که در مسابقه دهم یا شانزدهم می‌شود. از روز اول هم خود وزنه‌برداران این نکته را می دانستند که باید به گونه‌ای کار کنند که باعث سربلندی ایران شوند. این شش نفر که اعزام می‌کنیم امید مدال هستند و برای کسب مدال می‌جنگند.