حسن بزرگزاد در گفت و گو با خبرنگار ، افزود: برای حضور در بازی های پاراآسیایی جوانان که قرار است آذرماه در بحرین برگزار شود، به همه هیات ها فراخوان داده شد و نفراتی مشخص و معرفی شدند. نخستین اردوی تیم ملی را سمنان برگزار کردیم، اردوی دوم به میزبانی اصفهان بود و هم اکنون نیز در حال سپری کردن اردوی سوم در تهران هستیم که از ۱۳ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۹ این ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته قبل از آغاز اردوهای تیم ملی، دو برنامه انتخابی را در نیز در دستور کار داشتیم تا نفرات را بهتر شناسایی کنیم، طبق برنامه قرار است اردوی چهارم خود را در یزد ادامه دهیم تا بازیکنان به شرایط بهتری برسند. ما کارمان را با ۹ بازیکن در سمنان آغاز کردیم و الان به ترکیب ۳ نفره رسیده ایم. اگر شرایط مهیا شود و بتوانیم سهمیه بیشتری بگیریم با ۳ ورزشکار به منامه می رویم و در غیر این صورت ترکیب دو نفره خود را خواهیم داشت و یک بازیکن نیز به صورت ذخیره خواهیم داشت تا اگر ورزشکاری آسیب دید فرصت جایگزینی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی پارا بدمینتون ایران خاطر نشان کرد: چهارمین اردوی آمادگی ما به میزبانی یزد خواهد بود که از ۲۷ شهریور ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. بعد از یزد اردوها را به صورت متمرکز و در مدت زمان طولانی تری ادامه خواهیم داد تا شرایط ورزشکاران اعزامی بهتر شود.

بزرگزاد ادامه داد: البته در حال حاضر وضعیت بازیکنان در شرایط خیلی خوبی نیست و این طبیعی است، ما بر اساس زمان پیش می رویم و در نظر داریم در زمان اعزام به بهترین فرم آمادگی برسیم. این اولین اعزام ما در این بخش است و با توجه به سن و شرایط، بدون شک فضا برای ورزشکاران کمی سنگین خواهد بود.

وی افزود: تعداد تیم های شرکت کننده و ورزشکارانی که در این بازی ها حضور خواهند داشت، هنوز مشخص نشده و هیچ اطلاعاتی نداریم اما برای آنکه ورزشکاران شرایط بهتری داشته باشند در نظر داریم مسابقات پارابدمینتون قهرمانی کشور را از ۲۳ مهرماه در اصفهان برگزار کنیم تا سطح آمادگی ورزشکاران افزایش یابد.

گفتنی است رقابت های پارابدمینتون در ۶ کلاس برگزار می شود، دو گروه ویلچری نشسته به نام های wh۱ و wh۲ است که گروه اول ورزشکارانی هستند که بیشترین اختلال را دارند و گروه دوم به ورزشکارانی اطلاق می شود که مانند گروه اول بوده اما در قسمت بالاتنه آزادی عملی بیشتری دارند که در این گروه ایران نماینده نخواهد داشت.

گروه بعدی sl۳ هستند که در نصف زمین بازی کرده و در گروه ایستاده ها بیشترین اختلال را دارند، این ورزشکاران از بالای زانو قطع عضو دارند یا با مسایلی از این دست مواجه هستند.sl۴ نیز ورزشکارانی هستند که از زیر زانو دچار اختلال بوده یا مشکلات مغزی دارند و su۵ نیز گروهی هستند که از ناحیه دست یا بالاتنه مشکل دارند و گروه ششم نیز sh۶ بوده که افراد کوتاه قد به شمار می روند.