در ابتدای لیگ بیستم، قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی در فوتبال ایران عملی شد و همین قانون منجر شد تا برخی تیم‌ها بر خلاف سال‌های قبل، خالی از بازیکن خارجی شوند و برخی دیگر هم تنها با یک و نهایتا ۲ خارجی فصل را پیگری کنند.

با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اما این قانون در پایان لیگ بیستم منتفی شد و تیم ها در شرایط خاص می‌توانند از جذب بازیکنان خارجی برخوردار شوند.

بر همین اساس خیلی از تیم ها برای تقویت خود به دنبال بازیکن خارجی رفتند که یکی از آنها باشگاه پرسپولیس بود.

سرخپوشان که برای تقویت خط حمله خود علاوه با توجه به جدایی شهریار مغانلو دنبال بازیکن بودند، ابتدا به سراغ سجادشهباززاده از سپاهان رفتند اما این بازیکن قراردادش را تمدید کرد و همین موضوع موجب شد تا سرخپوشان سراغ گزینه دوم خود یعنی حامد پاکدل بروند و این بازیکن را جذب کنند.

علاوه بر این کادر فنی دستور جذب یک مهاجم خارجی را نیز به باشگاه داده است. کی‌روش استنلی مهاجم برزیلی سپاهان گزینه اول سرخپوشان است. او در مذاکرات انجام شده برای پیوستن به جمع سرخپوشان ابراز تمایل کرده اما پیگیری و انجام مذاکرات نهایی منوط به مجوز فدراسیون فوتبال است.

یکی از قوانین خرید بازیکن خارجی این است که باشگاه پرونده بین المللی نداشته باشد اما پرسپولیس هم اکنون با ۳ پرونده گابریل کالدرون، خواکین و همچنین اوساگونا مواجه است و به همین خاطر جذب بازیکن خارجی در ابهام قرار دارد.

در همین راستا، انجام مذاکرات نهایی با کی روش به بعد از اجازه سرخپوشان از فدراسیون فوتبال بابت جذب بازیکن خارجی موکول شده است.

از طرفی در این روزها از برخی اسامی عجیب مانند ماریو مانژوکیچ، دنیل استوریچ و چند نام بزرگ دیگر جهت حضور در پرسپولیس یاد می‌شود اما مسوولان باشگاه تنها با کی‌روش مذاکره کرده‌اند و فعلا تمرکز مسوولان باشگاه روی حل مشکل پرونده بین المللی و خرید این بازیکن برزیلی است.