به گزارش از فدراسیون قایقرانی، در این دیدار «لئون لقمان» بنیانگذار، «سینیشا یاسنیچ» رئیس، «برانیمیر نشیچ» سرپرست امور حقوقی، «زوران یرکوویچ» مدیر آموزش حرفه‌ای و «بوریس پوپوویچ» مدیر بازاریابی آکادمی ملی ورزش بلگراد و «علیرضا سهرابیان» رئیس، «خسرو ابراهیمی» نائب‌ رییس، «کتایون اشرف» نائب رییس زنان، «محمدتقی محمدیان» خزانه‌دار و «حسن‌ لویی» رییس کمیته پژوهش فدراسیون قایقرانی و پورکیانی دبیرکل فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی حضور داشتند.

در این دیدار در خصوص توسعه همکاری‌ مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و لزوم رایزنی بیشتر برای گسترش همکاری فدراسیون قایقرانی ایران و صربستان با همکاری آکادمی ورزش بلگراد بحث و تبادل نظر شد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این دیدار گفت: با توجه به وسعت کاری فدراسیون قایقرانی و فعالیت تحت نظر سه فدراسیون جهانی کانوئینگ، روئینگ و سیلینگ، زمینه‌های همکاری بسیار خوبی با مجموعه‌های علمی مانند آکادمی ورزش بلگراد وجود دارد و بسیار خوشحالیم که مسئولین آکادمی قایقرانی را به عنوان یکی از اهداف همکاری خود در ایران انتخاب کردند.

سهرابیان اضافه کرد: می‌توانیم برای همکاری‌ مشترک علمی و پژوهشی، برگزاری اردوهای مشترک همکاری داشته باشیم. آمادگی داریم تا میزبان قایقرانان و مربیان بلگراد با توجه به چهار فصله بودن ایران باشیم و در کنار آن اردوهای مشترکی در صربستان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: توسعه همکاری‌ علمی در زمینه انتشار مقالات و کُتب از طریق مراجع علمی ایران وجود دارد.

سهرابیان همچنین گفت: با امضای تفاهم‌نامه امکان برقراری ارتباط بیشتر به صورت مجازی و در آینده نزدیک به صورت حضوری فراهم خواهد شد که امیدواریم باعث رشد و تعالی ورزش ایران به خصوص در رشته قایقرانی باشد.

بنیانگذار آکادمی ورزش بلگراد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران اظهار داشت: در طول ۹۰ سال زندگی و به واسطه شغلم به کشورهای زیادی سفر کردم اما ایران یکی از با استعدادترین کشورهایی است که در ورزش دیده‌ام.

پروفسور «لئون لقمان» تاکید کرد: امیدوارم با همکاری‌ مشترک بتوانیم از این ظرفیت در مسیر توسعه ورزش در سرتاسر جهان استفاده کنیم.

رئیس آکادمی ورزش بلگراد نیز خاطر نشان کرد: از اینکه زمینه این دیدار فراهم شد و در فدراسیون قایقرانی ایران حضور داریم بسیار خوشحالیم و افتخار بزرگی برای ما است.

سینیشا یاسنیچ ادامه داد: آکادمی ورزش بلگراد با ایده پروفسور لقمان و همکاری چند باشگاه مهم بلگراد راه‌اندازی شد و همکاری نزدیکی در زمینه علمی و ورزشی با ارگان‌های مختلف دارد.

وی افزود: آمادگی داریم طرح‌های مشترک و اردوهای دوجانبه‌ای داشته باشیم و مقالات علمی ایران را در مجله علمی خودمان منتشر کنیم و در کنار آن در زمینه آموزش حرفه‌ای همکاری داشته باشیم.

در این دیدار پس از انجام مذاکرات و گفت‌وگو تفاهم‌نامه‌ای با هدف همکاری‌ مشترک در زمینه‌های آموزشی و ورزشی به امضا رسید.