«فهمیه نعمت‌اللهی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: قهرمان سال ۱۳۹۸ ایران هستم و ۴ سال است به صورت حرفه‌ای موتورسواری می‌کنم. حضور من در رقابت‌های جهانی موتورکراس یک اتفاقی تاریخی برای ایران و فدراسیون موتورسواری است و امروز این افتخار به نام ثبت شده است.

وی ادامه داد: تلاش زیادی برای گرفتن این مجوز انجام شد و فدراسیون جهانی و فدراسیون موتورسواری کشورمان نیز حمایت خوبی داشتند تا شرایط حضورم فراهم شود. از آسیا فقط نماینده‌ای از ایران در این مسابقه حضور دارد و به جرات می‌توان گفت یک بانوی ایرانی نماینده قاره پهناور آسیاست.

بانوی موتورسواری ایران تصریح کرد: می‌خواهم مسیر تازه و راه روشنی را پیش روی سایر بانوان ایرانی باز کنم، قهرمانان خوبی در این مسابقات حضور دارند و یک تجربه ارزشمند برای من خواهد بود که امیدوارم بتوانم از این تجربه گرانبها در رویدادهای آتی به خوبی بهره ببرم.

نعمت‌اللهی یادآور شد: طبق برنامه قرار است در روزهای ۱۴ و ۱۷ شهریور در دو راند با سایر رقبا مسابقه دهم. این مسابقه تحت عنوان مسابقات قهرمانی جهان موتورکراس برگزار می شود و ۲۷ شرکت کننده از ۱۶ کشور جهان در آن حضور خواهند داشت.

وی در مورد شرایط نقل و انتقال موتور به ترکیه گفت: متاسفانه به دلیل شرایطی که داریم باید موتور را با خودم ببرم، برای همین موتور را قطعه قطعه کردیم تا از طریق گمرک بتوانیم از کشور خارج کنیم اما در سال‌های بعد باید تدابیری اتخاذ شود تا این مساله حل شود. همسرم مکانیک موتور است و قرار است آنجا موتور را سرهم کند تا بتوانم در این مسابقه حاضر شوم. تیم ما متشکل از ۵ نفر است و امیدوارم با عملکرد مطلوبی بتوانیم برای موتورسواری ایران نتیجه‌ای تاریخی را رقم بزنیم.

این بانوی موتورسوار کشورمان در خصوص دیدارش با وزیر ورزش و جوانان هم افزود: حضور فردی به نام «سیدحمید سجادی» باعث خشنودی و خرسندی جامعه ورزش کشور است. شک ندارم روزهای روشن و امیدوار کننده‌ای برای ورزش زنان ایران رقم خواهد خورد و این حضور زمینه‌ساز ظهور توانمندی‌های بانوان ایران در رشته موتورسواری خواهد بود. در دیداری که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم گزارشی از عملکرد فدراسیون و شرایط حضورم در این مسابقات را به اطلاع شخص اول ورزش کشور رساندیم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ورزش ایران و بانوان کشورم باشم.

مسابقات جهانی موتورکراس بانوان (WMX) پنجم سپتامبر در قره حصار کشور ترکیه برگزار می‌شود و فدراسیون جهانی موتورسواری، ضمت موافقت با درخواست فدراسیون ایران، حضور «فهیمه نعمت‌اللهی» را در این مسابقات تائید کرد. او قهرمان موتورکراس کشور است و به عنوان اولین بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند.