به گزارش خبرنگار اعزامی ، مسابقه‌های رده‌بندی و فینال ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ساعت ۱۵ به وقت تهران آغاز شد.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان مقابل دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل حریف آمریکایی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

حسن یزدانی مانند همیشه با پرش‌های بلند خودش گام به تشک کشتی گذاشت. تیلور در همان ابتدای کشتی به پاهای یزدانی حمله کرد و ره به جایی نبرد. دو حریف با دستان قدرتمند خود به سر و زیر بغل یکدیگر می‌زدند و در ادامه به دلیل فعالیت بیشتر یزدانی، داوران اخطار ۳۰ ثانیه را به تیلور دادند او نتوانست امتیازی بگیرد و نماینده پرافتخار کشورمان یک امتیاز کسب کرد.

تیلور چندین مرتبه قصد دیگر زیرگیری داشت که با واکنش به موقع یزدانی مواجه شد و دست‌ها و حرکات تیلور را در تایم نخست به طور کلی کنترل و از کار انداخته بود.

در تایم دوم تیلور دوباره قصد زیرگیری داشت و مانند گذشته با خیمه‌های سنگین یزدانی مواجه شد و نماینده کشورمان مانند گذشته در این وضعیت اقدام به کنده‌کشی نکرد. تیلور بدلکار قهاری است که در ۲ مبارزه گذشته با یزدانی امتیاز گرفته بود. در ادامه یک بار دیگر حریف خود را به بیرون برد و امتیاز دوم را گرفت.

تیلور در ادامه با یک زیرگیری سریع ۲ امتیاز از یزدانی گرفت و کشتی را به تساوی کشاند. یزدانی یکبار دیگر با دستانش را زیر کتفان حریف پرقدرتش گذاشت او را به بیرون از کشتی هدایت کرد و امتیازات خود را به ۳ رساند. در ۴۰ ثانیه به پایان کشتی تیلور دوباره به پاهای یزدانی حمله کرد و یکبار دیگر با خیمه سنگین آزادکار کشورمان مواجه شد. متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد در ۱۶ ثانیه به پایان کشتی رخ داد و تیلور یکبار دیگر به پاهای یزدانی حمله کرد و با زیرگیری ۲ امتیاز گرفت و در ثانیه‌های پایانی مبارزه را با نتیجه ۴ بر ۳ تبدیل کرد و صاحب مدال طلای المپیک شد.

هر چند یزدانی در این مبارزه حریف خود را کنترل کرد اما برنامه‌ای برای حمله و زیرگیری از حریف نداشت و این تیلور بود که به دفعات مکرر به پاهای نماینده کشورمان حمله کرد.

یزدانی پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه و پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۷ پاریس نیز مقابل این حریف قدرتمند آمریکایی مغلوب شده بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست «جاورایل شاپیف» از ازبکستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قهرمان جهان و المپیک در مرحله بعد به مصاف استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس رفت که در کمتر از ۲ دقیقه او را ۱۲ بر یک شکست داد.

یزدانی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور نایفونوف از روسیه (برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) قرار گرفت و ۷ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

لحظاتی قبل رضا اطری در رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف توماس گیلمان دارنده نقره پیکارهای جهانی از آمریکا رفت و با نتیجه ۹ بر یک شکست خورد و نتوانست مدال برنز بگیرد و در رده پنجم المپیک قرار گرفت.

در مبارزه‌های امروز و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع با شکست مقابل گنو پتریاشویلی از گرجستان از صعود به فینال بازماند و به دیدار رده‌بندی رفت. زارع فردا (جمعه) باید برای کسب مدال برنز با برنده کشتی میان دیالدین عبدالمطلب از مصر و ژی وی دنگ از چین کشتی بگیرد.

مصطفی حسین‌خانی آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم با شکست مقابل کایل داک دارنده مدال طلای جهان از آمریکا از دور رقابت‌ها حذف شد.