پس از احکام سنگینی که امروز (سه‌شنبه) از فدراسیون فوتبال اعلام شد؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که هفته آینده هم شاهد احکام سنگین‌تری خواهیم بود.

طی روزهای اخیر و به خصوص امروز(سه شنبه) کمیته‌های انضباطی و اخلاق آرای جدید و پرشماری را برای فوتبالی‌ها در سطوح مختلف صادر کردند تا با این کار کمی وضعیت آشفته حاکم بر فوتبال را کنترل کنند.

امروز در حکم کمیته انضباطی شاهد محرومیت‌های ۲ ساله و جرایم مالی قابل توجه بودیم که کمتر آنها را دیده بودیم. حالا اما خبر رسیده که زلزله اصلی در راه است و در ابتدای هفته آتی جرایم و محرومیت‌های بسیار سنگینی از سوی کمیته اخلاق برای تنی چند از بازیکنان، مربیان و حتی مدیران صادر خواهد شد.

کمیته اخلاق در این روزها شدیدا درگیر چند پرونده لیگ برتری، لیگ یکی و لیگ دویی است. افراد زیادی به عنوان متهم و مطلع در ساختمان سئول حاضر شده‌اند و به سوالات مختلفی پاسخ داده‌اند و مدارکی نیز ارائه داده‌اند. مهمترین تحقیقات پیرامون اتفاقات عجیب هفته پایانی مسابقات لیگ ۲ بود که تعجب همگان را برانگیخت. یونس اسدی مقدم، رییس کمیته اخلاق از دعوت ۲۲ نفر به این کمیته خبر داد و مسابقات را به حالت تعلیق درآورد تا تحقیقات تکمیل شود. کمیته اخلاق مسابقات هر ۲ گروه را به صورت خاص دنبال کرده و بخش قابل توجهی از محرومیت‌های در پیش رو مربوط به بازی‌های این ۲ گروه است.

همچنین تمام مربیان و بازیکنان و مدیرانی که ادعاهای مختلفی مبنی بر تبانی، شرط‌بندی و … داشته‌اند به کمیته اخلاق دعوت شده‌اند و از آنها خواسته شده تا مدارک خود را ارائه دهند. پیش از این مربیانی چون محمود فکری، علیرضا منصوریان، فراز کمالوند و… ادعاهایی را در رسانه‌ها مطرح کرده بودند.

حال باید دید برخورد جدی و نسبتا سریع کمیته‌های انضباطی و اخلاق با بدرفتاری‌ها و بی‌اخلاقی‌های موجود در فوتبال چه بازخوردی خواهد داشت و آیا می‌تواند بازدارنده باشد یا خیر.