«میرهاشم حسینی» با قبول شکست برابر نماینده کره‌جنوبی از رسیدن به دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک بازماند و حذف شد.

امروز (یکشنبه) در سومین روز از بازی‌های المپیک توکیو، «میرهاشم حسینی» تکواندوکار مطرح کشورمان در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مردان روی شیاپ‌چانگ رفت و در گام نخست برابر «هوانگ یو جن» نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان از تایوان پیروز شد.

وی در یک‌چهارم نهایی برابر «اولوگ‌بیک رشیدوف» تکواندوکار ۱۹ ساله ازبکستانی به میدان رفت و ۳۴ بر ۲۲ شکست خورد. با صعود نماینده ازبکستان به فینال، میرهاشم راهی جدول شانس مجدد شد.

حسینی در این جدول برابر رقیب سنتی‌اش، «دای هون لی» قهرمان مطرح جهان از کره‌جنوبی قرار گرفت و همچون سال‌های اخیر بازهم به او باخت. وی این مبارزه را ۳۰ بر ۲۱ واگذار کرد.

هرچند حسینی وقت اول را با انگیزه آغاز کرد اما در ادامه «دای هون لی» با استفاده به موقع از لحظات و ضربات مختلف، ۹ امتیاز گرفت.

حسینی در وقت دوم تحرک بیشتری داشت و از ضربات بالا بهتر استفاده کرد اما در نهایت نماینده کره در پایان این وقت، ۱۶ بر ۹ پیش افتاد.

در وقت سوم هم برتری «دای هون لی» ادامه یافت و او در نهایت ۳۰ بر ۲۱ با برتری شیاپ‌چانگ را ترک کرد و به رده‌بندی رسید و حسینی هم حسرت به دل ماند.

پیش از این، «ناهید کیانی» و «آرمین هادی‌پور» از کسب موفقیت و مدال بازمانده بودند.

با این اوصاف تکواندوی ایران برای نخستین مرتبه از کسب مدال در بازی‌های المپیک بازماند تا با ناکامی مطلق، به کار خود پایان دهد.

هرچند مسابقات تیمی تکواندوی المپیک توکیو برگزار خواهد شد اما این مسابقات به صورت آزمایشی و تنها با حضور پنج تیم برگزار می‌شود و مدال آن محاسبه نخواهد شد.