تهران- خبرگزاری “روزگار”- گروه سینمای فرهنگستان هنر به مناسب روز سینما در پیامی آورده است: هنر سینما در ایران پیوندی ناگسستنی با شعر و ادب و فرهنگ دارد و بی دلیل نیست که زبان شاعرانه و بیان خلاقانه تصویری، مرزهای ملی را درنوردیده است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری “روزگار” به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر؛ گروه سینمای این فرهنگستان، به مناسبت روز ملی سینما پیام تبریکی منتشر کرد.

در متن پیام فرهنگستان هنر در گرامیداشت «روز ملی سینما» آمده است: در کمتر کشوری شاید بتوان روزی خاص را به عنوان روز ملی سینما یافت کرد و معدود کشورهایی در جهان‌اند که قدمتی ۱۲۰ ساله در سینما داشته باشد. تکریم و بزرگداشت سینمای ایران پاسداشت بخشی از میراث فرهنگی این سرزمین است که توانسته نقش خود را بر لوح دل و جان مردمان ثبت کند.

در ادامه این پیام آمده است: هنر سینما در ایران پیوندی ناگسستنی با شعر و ادب و فرهنگ دارد و بی دلیل نیست که زبان شاعرانه و بیان خلاقانه تصویری، مرزهای ملی را درنوردیده و مخاطبان خود را در گستره جهانی به تامل و تدبر فرا خوانده است. سینمای ایران بخشی از حافظه و میراث فرهنگی جهانی است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: «فرهنگستان هنر» این روز مبارک و فرخنده را به تمامی هنرمندان و هنردوستان در ایران و در اقصی نقاط جهان شادباش می گوید.