همزمان با هفته وحدت مدیرعامل و معاونین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با حضور در شرکت فولادمبارکه با مدیرعامل و معاونین این شرکت دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش پایگاه خبری “روزگار پرس” به نقل از خبرنگار فولاد در این نشست صمیمانه ، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به نقش هم افزایی این دو فولادساز بزرگ گفت: تولد ذوب آهن و فولادمبارکه و مجموعه هایی که در اختیار دارند حاصل تفکر بلند مدت و استراتژیکی است که با منابع محدود، نگاهی به نسل های آینده داشتند. به حق، نجات صنعت نیازمند نگاه ملی است و اگر ما که امروز در این دو بنگاه اقتصادی به فعالیت می پردازیم به خوبی مدیریت نکنیم ، موفقیت چندانی بدست نیاورده و در بسیاری از موارد جلوگیری از تعارض های سازمانی برایمان امکان پذیر نیست. اگر نگاه ما فقط به استان اصفهان ‌معطوف باشد و منطقه ای عمل کنیم از دیگران نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که ورای مناطق جغرافیایی خود تصمیم بگیرند. در حقیقت نگاه ملی و فرابخشی میتواند مجموعه های بزرگ را نجات دهد و دغدغه های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند.

طیب نیا ذوب آهن و فولادمبارکه را دو فولادساز بزرگ در یک منطقه جغرافیایی مشترک خواند و گفت: جدای مشکلات موجود با همفکری و همراهی مدیران این دو فولادساز بزرگ میتوان پروژه ها ی مشترک تعریف نمود و منافع روزافزون برای هردو مجموعه به ارمغان آورد. اگرچه تاکنون تعامل برای فعالیت های روزمره با هماهنگی های لازم وجود داشته اما با همراهی و همکاری بیشتر میتوان هم افزایی قابل توجهی در منافع مشترک‌ بدست آورد.

مدیرعامل فولادمبارکه در پایان افزود: برگزاری این جلسه را به فال نیک گرفته و اعتقاد داریم آغاز همکاری های بیشتر، تفکر به دغدغه های مشترک، موجب طرح و شناسایی پتانسیل های موجود شده و نقشه راهی برای ادامه همکاری های کوتاه و بلند مدت برای دو شرکت میگردد.میتوان با تشکیل کمیته ای مرکب از تخصص های مختلف پیشنهادات همکاری های آتی را احصا و فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر را بررسی و اجرایی نمود.

بنا بر این گزارش ، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن نیز در ادامه افزود: شرکت سهامی ذوب آهن آمادگی خود را اعلام میدارد تا با همراهی و همفکری مدیرعامل و تیم مدیریتی شرکت فولادمبارکه مباحث مشترک و مرتبط در حوزه های مختلف اعم از تولید، توسعه، فروش و بازاریابی، اقتصادی و مالی و نیروی انسانی را به صورت جدی پیگیری نموده و با تشکیل کمیته های فنی تخصصی به بهره وری بیشتر مدیریتی هردو شرکت کمک نماید.

یزدی زاده خاطرنشان کرد: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تامین مواد اولیه و مبادی مشترک ، نکات و تجربه های فنی، کارکنان و سرمایه های انسانی همه و همه از جمله مواردی هستند که دو قطب فولادی استان اصفهان با همکاری همدیگر میتوانند با کمک آنها به ارزش افزوده جمعی دست پیداکنند و هردو مجموعه از مواهب سازمانی بوجود آمده منتفع گردند.

در ابتدای این برنامه مدیرعامل و معاونین هردو شرکت با حضور در معراج الشهدای شرکت فولادمبارکه به مقام شامخ شهدای نام آشنا ادای احترام نموده و در ادامه در جلسه مشترک به بحث و گفتگو پیرامون نکات مشترک طرح شده در جلسه پرداختند.