عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص ادامه مذاکرات برجام گفت: اکنون اروپایی‌ها و آمریکا مصر هستند که جمهوری اسلامی ایران با آنان همکاری داشته باشد. به آنان اعلام کردیم که اگر همچنان بر طبل نادیده گرفتن منافع ملت ایران بکوبند جمهوری اسلامی دلیلی برای مذاکره و ادامه مذاکرات نمی‌بیند.

عباس مقتدایی خوراسگانی در خصوص آینده مذاکرات برجام، گفت:جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که تنها مذاکرات عزتمندانه را دنبال می کند. طرف مقابل ما در هفته‌های اخیر نشان داد از ابزارها و نهادهای بین‌المللی هم استفاده ابزاری می کند. صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام برخلاف عرف پذیرفته شده در این شورا و هیچ معنایی نداشت، اما بالاخره مجموعه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت نفوذ ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای غربی قطعنامه‌ای صادر کرده است؛ قطعنامه‌ای که فاقد ابعاد فنی بوده و صرفا یک اقدام سیاسی محسوب می شود. اکنون اروپایی‌ها و آمریکا مصر هستند که جمهوری اسلامی ایران با آنان همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: به آنان اعلام کردیم که اگر همچنان بر طبل نادیده گرفتن منافع ملت ایران بکوبند جمهوری اسلامی دلیلی برای مذاکره و ادامه مذاکرات نمی‌بیند، در حالی که ما تمام توافقات را انجام داده‌ایم و امروز این طرف مقابل که باید تصمیم بگیرد آیا می پذیرد که منافع ایران به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار مذاکرات باشد یا میخواهد از ایران صرفا استفاده ابزاری کند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: به غربی ها پیغام داده‌ایم ، دنبال حل توافق هستیم؛ اما توافق عزتمندانه

بیشتر بخوانید :

ما به دنبال حل مشکل و توافق هستیم اما توافق عزتمندانه

وی ادامه داد: امروز، مشکل ایران نیست، بلکه اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها هستند که احترام لازم را به منافع ایران نگذاشته‌اند و نباید توقع داشته باشند که ایران نیز منافع ملت خود را نادیده بگیرد. آنچه که هم اکنون در حال رخ دادن است ثمر دادن تلاش و مقاومت ملت ایران است. ملت ایران علی رغم تمام مقاومت‌هایی که داشته اما نشان داده به دنبال همکاری برای صلح در جهان و منطقه است، ولی آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن صلح و امنیت منطقه بوده‌اند. غربی‌ها باید بپذیرند که آمریکا کوچک شده است و قدرت آن تقلیل یافته و حتی اتحادیه اروپا هم نتوانسته بسیاری از مشکلات خود را تا امروز حل کند. از طرفی مجموعه ناتو با زیاده خواهی خود باعث شده اروپا و بخشی از جهان به دلیل جنگ در اوکراین به مخاطره بیفتد. اکنون هم به آنان پیغام داده‌ایم که ما به دنبال حل مشکل و توافق هستیم اما توافق عزتمندانه.

کمیسیون امنیت ملی در ارتباط گسترده و تنگاتنگ با وزرات امورخارجه بوده

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی از جزئیات ورود هیئت اروپایی به ایران باخبر است یا نه، گفت: کمیسیون امنیت ملی در ارتباط گسترده و تنگاتنگ با وزرات امورخارجه بوده و وزیر امورخارجه گزارش های خود را به طور منظم و در فواصل زمانی کوتاه مدت به کمیسیون امنیت ملی ارائه کرده است؛ آخرین باری که مسئولان وزارت خارجه در کمیسیون حاضر شدند چند روز قبل بوده است.

۲۱۲۱