یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آنچه ایران در مذاکرات وین دنبال می‌کند با آنچه که غربی‌ها به دنبال آن هستند مقداری متفاوت است، گفت: ایران معتقد است که باید از مذاکرات نتیجه بگیریم اما رویکرد غربی‌ها این نیست؛ آنها به دنبال به چالش کشاندن و فرسایشی کردن مذاکرات و مواردی از این دست هستند.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با روزگار پرس با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین جهت بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام با بیان اینکه «چشم انداز مذاکرات پیچیده شده است»، اظهار کرد: در بخشی از مذاکرات وین که مربوط به تحریم است، دیدگاه‌های دو طرف خیلی به هم نزدیک شده است و احتمال این وجود دارد که ما مشکلاتی جدی در این بخش نداشته باشیم ولی در بخش هسته‌ای پیچیدگی خاصی میان دو طرف وجود دارد.

وی ادامه داد: غربی‌ها بازی در می‌آوردند و حرکات‌شان زیگزاگی است و می‌خواهند به نوعی تیم مذاکره کننده کشورمان را دچار چالش کنند، اما چون تیم ایرانی از ظرفیت‌ و توان بالایی برخوردار است، پیش بینی می‌شود با وجود اینکه روزهای سختی پیش رو داریم، بتوانیم به آنچه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران است، نزدیک شویم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه آنچه ایران در مذاکرات وین دنبال می‌کند با آنچه که غربی‌ها به دنبال آن هستند مقداری متفاوت است، گفت: ایران معتقد است که باید از مذاکرات نتیجه بگیریم اما رویکرد غربی‌ها این نیست؛ آنها به دنبال به چالش کشاندن و فرسایشی کردن مذاکرات و مواردی از این دست هستند.

مالکی تصریح کرد: ایران به‌طور جدی وارد مذاکره شده است و دست‌مان هم پر است و طرف غربی چون دستش خالیست به دنبال آن هستند تا زمان بخرند.