یک عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی معتقد است که برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و ایجاد بستری امن برای فعالیت های مجازی باید ضوابط این فضا را به‌روزرسانی کنیم.

حجت الاسلام احمدحسین‌ فلاحی در گفت‌وگو با روزگار پرس ، با تاکید بر لزوم سامان‌دهی فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی کنونی و شرایط امروزه کسب و کارهای این فضا، دارای شرایط به‌خصوصی است، سرور بسیاری از پلتفرم هایی که امروزه استفاده می شود داخل کشور نیست، به همین دلیل در صورت هرگونه رخداد احتمالی پلتفرم ها و درگاه ‌ها پاسخگو نمی ‌باشند، یعنی چون در کشور ما حضور ندارند در صورتی که مشکلی برای کسب و کارهای اینترنتی ما ایجاد شود پاسخگوی ضررهای وارد شده نخواهند بود.

نماینده مردم همدان افزود: قسمتی از طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در همین راستا سعی دارد از کسب و کارهای اینترنتی و حقوق کاربران حمایت کند، البته در کنار بحث حمایت و رفع مشکلات داخلی، در تلاش است مشکلات خارجی این حوزه همچون موضوع سرورها را نیز برطرف کند.

این عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی ادامه داد: به هر شکل فضای مجازی و فعالیت هایی اقتصادی و فرهنگی این فضا نیازمند یک سامان‌دهی دقیق می باشد که اکنون مجلس شورای اسلامی در پی همین مهم می‌باشد، البته برخی در این مدت قصد داشتند با فضا سازی این موضوع را به حاشیه ببرند و مسائل مختلف غیرمرتبطی را بیان کنند.

فلاحی گفت: حمایت از کاربران در این فضا امر مهمی است که البته در کنار آن البته ضوابط هم باید مورد توجه باشد، با توجه به اینکه کسب‌و کارهای اینترنتی در حال رونق می‌باشد قطعا باید شاهد حمایت از آن ها باشیم ولی در کنار آن باید ضوابط را نیز به روز رسانی کنیم تا شاهد یک فضای امن برای فعالیت کاربران باشیم.