به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حمزه علی کاویانی در حاشیه دیدار با اعضای تیم غواضی عمق نیروی دریایی ارتش ضمن اشاره به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: امروز شاهد آن هستیم که کشور های بزرگ و پیشرفته جهان علاقمند هستند تا در کنار ایران اسلامی که امروزه به عنوان یک قدرت نظامی در جهان شناخته می شود، فعالیت نظامی انجام دهند که این امر نشان دهنده اقتدار نیروی دریایی و جمهوری اسلامی ایران است که گوش جهانیان رسیده است.

دریادار کاویانی با اشاره به اینکه رقابت‌های این دوره هم به دلیل شیوع کرونا وضعیت خاصی دارد، افزود: در این دوره ورزشکاران و مربیان مجبور شدند یکسال برای حفظ آمادگی‌های‌شان تلاش کنند و این مساله سختی زیادی به آنها و خانواده‌هایشان تحمیل کرد که از این بابت به همه آنان و خانواده ایشان خدا قوت می‌گویم.
جانشین نداجا خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این رویداد، تمام تدابیر لازم برای ایمنی ورزشکاران در این دوره از مسابقات اتخاذ شده است، چراکه نیروی دریایی ارتش به عنوان میزبان نظامیان برگزیده چندین کشور جهان، نماد جمهوری اسلامی ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش رقابت‌های ورزشی در این سطح را بهانه‌ای برای تعامل میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها برشمرد و تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی سفرای فرهنگی ملت ریشه‌دار و متمدن ایران اسلامی هستند. امیدوارم به برکت دعای خیر مردم هم در نمایش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بدرخشند و هم با مدال آوری دل مردم را شاد کنند.

دریادار کاویانی اظهار داشت: دریا ظرفیتی برای نمایش مردانگی، جوانمردی، پرورش و توسعه دیپلماسی دفاعی و روابط بین‌الملل در سایه مشارکت و همکاری بین کشورها است و در عصری که استبداد و استعمار به شدت به دنبال بر هم زدن تعادل امنیت جهانی است، این گونه فعالیت‌های جمعی، شرایط را برای گسترش و ارتقای امنیت فراهم می‌کند، که امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته در کنار موفقیت ایران در این مسابقات بتوانیم آنها را به نحو احسن برگزار کنیم.