به گزارش روز دوشنبه از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ششمین دوره مسابقات بین المللی نظامی ارتش‌های جهان ۲۰۲۱ در رشته اربابان سلاح با حضور تیم‌های شرکت کننده در جمهوری اسلامی ایران به شکل رسمی آغاز شد.

سرهنگ محمد سیدی، مسوول برگزاری و داور بین المللی این دوره از مسابقات، روز نخست را بسیار با اهمیت دانست و گفت: امروز شاهد رقابت یگان‌های توپخانه ۱۲۲ میلیمتری D۳۰ تیم‌های نظامی ارتش‌های جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات با دقت، نظم و سرعت خاصی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات با مدت زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است تقریباً یک ساعت به طول خواهد انجامید و پس از بررسی دقیق داوران نتیجه نهایی در پایان روز اول اعلام خواهد شد.

ششمین دوره مسابقات نظامی ارتش‌های جهان روز یکشنبه با حضور چهار تیم از کشورهای ایران، روسیه، ازبکستان و ویتنام به مدت ۲ هفته از ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریور به میزبانی ارتش در شاهین‌شهر اصفهان آغاز شد. بخشی از رقابت‌ها در شهر اصفهان و بخش دیگر در شاهین‌شهر اجرا می‌شود و داوران به شکل برخط (آنلاین) بر روند اجرایی مسابقه نظارت دارند.

در این رشته، تیم‌های نظامی از سلاح‌های سنگین و سبک توپخانه صحرایی، پدافند هوایی و سلاح‌های انفرادی اعم از توپخانه متوسط ۱۲۲ میلی‌متری، کاتیوشا، پدافند ۲۳ میلی‌متری و انواع سلاح سبک انفرادی و اجتماعی و تجهیزات ترابری تاکتیکی توپخانه استفاده کرده و در پنج مرحله به رقابت می‌پردازند.