به گزارش خبرنگار سیاسی ، مجید انصاری در گفت‌ وگویی با تشریح نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون گفت: موضوع نابرابری در ارائه خدمات بهداشتی- درمانی یکی از نکات مهم مطرح شده در این نشست بود ضرورت اصلاح آن احساس می‌شود. علاوه بر این چابک سازی وزارت بهداشت، تقویت شبکه‎‌های بهداشت روستایی، تأمین دارو و تجهیزات در نشست با وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح شد.

وی گفت: مهمترین نکته مطرح شده در نشست امروز، رویکرد وزارت بهداشت و درمان دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا بود که عین‌اللهی با اشاره به رویکرد سایر کشورها در مبارزه با این بیماری بر دو موضوع محدودسازی و واکسیناسیون همه جانبه تأکید شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: قطعا در بحث محدودسازی نمی‌توانیم مثل سایر کشورهای موفق مانند چین تعطیلی کامل را تجربه کنیم اما تمام تمرکز خود را برای تولید و واردات واکسن خواهیم گذاشت تا در پایان فصل پاییز بخش عمده افراد بالای ۱۲سال واکسینه شوند.

وی همچنین با اشاره به نشست کمیسیون با حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: در این نشست بر موضوعات مهمی از جمله بهره‌گیری از سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند با دنیا تأکید شد.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نشست با امیر عبدالهیان بر این مسئله تأکید شد که محوریت این تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا رابطه با همسایگان ایران به ویژه در غرب آسیا باشد.

انصاری اضافه کرد: توجه به فعال کردن بخش خصوصی در کشورهای همسایه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، توجه به ظرفیت صنعت توریسم و گردشگری و استفاده از ظرفیت رایزنان اقتصادی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.