به گزارش از روابط عمومی ارتش،امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تشریح آخرین وضعیت امنیت مرزهای شرقی کشور اظهار داشت: به همه هموطنان اطمینان می‌دهیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که فرزندان ملت قهرمان ایران در پدافند هوایی ارتش، به صورت شبانه‌روزی بر پاسداری از حریم امنیت هوایی کشور متمرکز هستند و توان علمی بازدارنده پدافند هوایی ارتش را به طور کامل در این عرصه به کار گرفته‌اند.

وی افزود: همکاران من در ارتش جمهوری اسلامی ایران از هسته مرکزی فرماندهان گرفته تا برادران همرزم در رده کارکنان وظیفه، بر اهمیت صیانت کامل از امنیت حریم هوایی ایران اسلامی واقف هستند و با آمادگی کامل مشغول رصد مرزها هستیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشورهای همسایه شرقی همچون افغانستان تصریح کرد: به هموطنان اعلام می‌کنم که دغدغه تأمین امنیت مرزهای کشور به هیچ عنوان موجه نیست؛ زیرا نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی به خصوص مجاهدان نیروی پدافند هوایی ارتش، کیلومترها فراتر از مرزهای سرزمینی کشورمان را هم تحت رصد و اشراف مداوم دارند؛ لذا به صراحت اعلام می‌کنم که اگر مردم دغدغه ناامنی احتمالی در مرزهای شرقی را دارند، این دغدغه به لطف آمادگی نیروهای مسلح حل شده است.

هیچ پرنده ای بدون کنترل و مجوز ما راهی به حریم هوایی ایران ندارد

امیر سرتیپ الهامی ادامه داد: هیچ پرنده‌ای در هیچ شرایطی بدون کنترل و مجوز ما راهی به حریم هوایی کشور نخواهد داشت و پدافند هوایی ارتش به کمک سایر رسته‌های عملیاتی در نیروهای مسلح، مصونیت لازم را در عرصه دفاع از آسمان ایران اسلامی برقرار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توان دشمن‌شکن و بازدارندگی نیروهای مسلح به این خاطر است که منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره سرلوحه کار ما و دعای خیر هموطنان پشتیبان‌مان بوده است. ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران خود را فرزند ملت می‌داند و در راه تأمین امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.