به گزارش از اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، دنیس مونکادا که برای حضور در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در راس هیاتی به کشورمان سفر کرده است، صبح امروز در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان،‌ آخرین تحولات روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین و همچنین مقاومت دوکشور در مقابل یکجانبه‌گرایی و دخالت برخی طرف‌ها در امور کشورهای مستقل را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف در این دیدار با قدردانی از مشارکت هیات عالیرتبه نیکاراگوئه به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را با اهمیت توصیف کرد و خواستار استفاده از روش‌های مناسب برای تداوم همکاری‌های فیمابین شد.

وزیر امور خارجه همچنین به وجوه تشابه مردم دو کشور در حوزه تحمل فشارهای اقتصادی وارده از سوی یکجانبه‌گرایی ایالات متحده آمریکا اشاره و بر موفقیت بدون تردید مردم دو کشور در این صحنه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه نیکاراگوا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دعوت و همچنین حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، به روابط تاریخی دو کشور اشاره و از تلاش‌های ظریف برای توسعه همکاری‌های فیمابین در هشت سال گذشته تشکر و قدردانی کرد.