به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز – پنج شنبه – در دیدار مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی ترکیه افزود: باورها و اعتقادات مشترک، مردم دو کشور را بسیار به هم نزدیک کرده است.
وی با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش‌رو گسترش حداکثری روابط در عرصه‌های مختلف با کشور دوست و برادر ترکیه است، اظهار داشت: تهران و آنکارا توان و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای گسترش همه جانبه روابط دارند و ارتقای سطح تعاملات آنها می‌تواند همکاری‌های دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز به‌طور موثرتری به پیش ببرد.
رییس دولت سیزدهم به اولویت سیاست همسایگی در سیاست خارجی دولت جدید اشاره کرد و گفت: موفقیت سیاست همسایگی مستلزم توسعه و تعمیق پیوندهای چندجانبه میان ایران و ترکیه است.
مصطفی شنتوپ رییس مجلس ملی ترکیه نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خودش و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به مناسبت آغاز فعالیت آیت‌الله رئیسی به عنوان رییس جمهوری جدید ایران تصریح کرد: مناسبات ایران و ترکیه فراتر از روابط حسنه دو همسایه بوده و در عرصه بین‌المللی نیز برای تحقق صلح و آرامش از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست آتی شورای‌عالی همکاری ایران و ترکیه، گام بلندی در مسیر ارتقای همکاری‌های دو کشور برداشته شود.
رییس مجلس ترکیه با ابراز نگرانی نسبت به تحولات افغانستان خاطرنشان کرد: عدم پیشرفت مناسب روند صلح در افغانستان، احتمال بروز خلاء امنیتی در این کشور را ایجاد کرده است و لذا ایران و ترکیه باید همکاری‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تقویت کنند.