«علیرضا سلیمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ،‌ درباره مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: در ابتدای مراسم و پس از تلاوت قرآن مجید، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه «محسنی اژه‌ای» رییس قوه قضائیه سخنرانی خواهد کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه و بعد از سخنرانی رییس قوه قضاییه، مراسم تحلیف انجام خواهد شد و رییس جمهوری پس از ادای سوگند سخنرانی خواهد کرد. در پایان هم رییس مجلس شورای اسلامی جمع بندی مراسم را بیان می‌کند.

به گفته سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس، قرار است در مراسم تحلیف ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان حاضر شوند. از بین این مقامات ۱۰ رییس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رییس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیأت‌های پارلمانی هستند.

روسای مقامات ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رییس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D۸ نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

همچنین نمایندگان و شخصیت‌های برجسته ادیان و مذاهب مختلف جهان نیز برای حضور در مراسم تحلیف ابراز آمادگی کردند.

۱۷۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی نیز قرار است مراسم تحلیف را پوشش دهند.

مراسم تحلیف رییس جمهوری ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه در صحن علی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.