معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به اصلاحیه ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و همچنین مصوبه تخصیص اعتبار به وزارت نیرو را ابلاغ کرد.

به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری تصویب‌نامه مربوط به اصلاحیه ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و در راستای سیاست‌های خود مبنی بر تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و تجاری‌سازی نتایح پژوهش‌ها از طریق حمایت از حضور اعضای هیات علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان، با اصلاح ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص نحوه و شرایط صدور کارت بازرگانی برای متقاضیان موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های موضوع قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران، از شرط مندرج در آیین‌نامه یاد شده برای صدور کارت بازرگانی مبنی بر عدم اشتغال تمام وقت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و قوای سه‌گانه مستثنی هستند.

مصوبه تخصیص اعتبار به وزارت نیرو ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری شب گذشته همچنین مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به وزارت نیرو اجرای اقدامات پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی را هم ابلاغ کرد.

در جلسه هیات وزیران مورخ بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰، مبلغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت اجرای اقدامات پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی و به منظور ساماندهی و حفظ سواحل رودخانه ارس و جلوگیری از آسیب به پروژه‌های نیمه تمام مدیریت سیلاب و آب‌شستگی کرانه‌های این رودخانه و نیز پیشگیری از بروز خسارت به زمین‌های کشاورزی روستائیان مرزی، به وزارت نیرو اختصاص یافت.

دولت همچنین وزارت نیرو را موظف کرد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام موارد یاد شده، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.